Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Uber

Diskussion i 'Lifestyle' startad av marcush78, 14 december 2014.

1. marcush78
    Trådstartare

marcush78 Bonde

Från:
    Stockholm
    Fy fan vad Uber är bra. Sitter i en just nu...mot Vaxholm.

2. marcush78
    Trådstartare

marcush78 Bonde

Från:
    Stockholm
    Här är en kod på 100kr att resa för n194s
    :angel:

3. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Uber är riktigt bra. Rest flertal gånger och alltid lika bra.

4. marcush78
    Trådstartare

marcush78 Bonde

Från:
    Stockholm
    Halva priset för mig, från stan till Vaxholm, jämfört med taxi sthlm.

5. Untitled

Untitled Bonde

Ja, Uber är verkligen oslagbart prismässigt. Förutom när man är full och känner att man är värd att åka s-klass.

ramnaam, Asplund, Erik1 och 8 andra gillar detta.
  6. marcush78
    Trådstartare

marcush78 Bonde

Från:
    Stockholm
    Hahaha, jag har lyckats hålla mig ifrån det och åker Uber x

7. Kairo

Kairo Friends of KS

Det är väl därför man åker med Uber? :eek:

Aquaracer2 och alfgren gillar detta.
  8. hollow123

hollow123 Biskop

Från:
    Göteborg
    Nyttjar uber varje helg nästan. Kanonbilligt och smidigt!

9. ZQT

ZQT The Banker

Kör Uber en del här med, funkar bra!

Fryken gillar detta.
  10. Rookien

Rookien Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kör alltid über, och alltid lux när man bara åker i stan...

11. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
    åkte Uber pop hem igår. betalade 119kr. brukade betala närmare 300:- med stockhom/kurir. nästan obehagligt billigt.
    Kan ju inte finnas någon marknad för svart-taxi längre!

12. Chuck

Chuck Friends of KS

Utveckla för en bonne plz

13. SFS

SFS Bonde

Från:
    Sthlm
    Som förare för ett av de tre stora bolagen i Stockholm så gillar jag inte uber ;). Man kan fråga sig hur det går runt. Kan även tillägga att många Uber åkare är fd friåkare (behöver i sig inte vara något fel med det), men men.
    Det sista världen behöver är fler taxibilar i Stockholm.

14. SFS

SFS Bonde

Från:
    Sthlm
    Sen så bidrar det säkert med bra teknik till branschen, vet att iaf Kurir har så att man kan regga sitt kontokort i appen.
    Tror TSAB har det också.

15. alfgren

alfgren Biskop

Friåkare med ockerpriser är ett elände. Uber har maxpris på typresan 399:- så om förarna går från friåkare till Uber så är det ju det bästa som hänt!

16. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Problemet är att du, eller de tre stora taxibolagen för den delen, inte fattar varför folk väljer Uber och således tappar ni kunder.

Wii, ZQT och SFS gillar detta.
  17. SFS

SFS Bonde

Från:
    Sthlm
    Ok, det köper jag. Lite OT, men sett till lönenivån så är taxi billigt i Stockholm. Kurir har haft 307 kr som jämförelsepris i minst fyra år (?) nu och en mjölk kostar inte lika många kr som för fyra år sedan. I Finland är det reglerat och där höjs de med någon procent varje år.

18. SFS

SFS Bonde

Från:
    Sthlm
    Varför gör de det? ;) Som sagt, sett till lönenivån är taxi inte dyrt i Stockholm. Det skall kosta att åka taxi en lördagskväll.

19. alfgren

alfgren Biskop

För att istället för att åka en rök-stinkande Golf med ryckig DSG, bullrig Prius eller Passat med stenhård fjädring får man åka (=vet att man alltid får) en trevlig E-klass.

Utöver detta är det appens utformning som får mig att välja Uber samt att man slipper jiddra med pengar i taxin.

20. SFS

SFS Bonde

Från:
    Sthlm
    Okej, har aldrig åkt med en rökluktande taxibil i Sverige, men det händer säkert.

Egentligen är E-klass sedanmodell en dålig taxibil i gasutförandet, i bakluckan får inget plats. Där skulle jag nästan säga att Golf combi är bättre eller Prius. Dock kör jag själv E-klass för det mesta och det är ju en härlig bil att sitta i och köra. Men har flera gånger fått tacka nej till bra körningar från Arlanda för att sällskapet och baggaget inte ryms i bilen.
    Häromveckan fick vi sätta rullatorn i baksätet!

erolorhun gillar detta.
  21. SFS

SFS Bonde

Från:
    Sthlm
    Jag tror också att de andra bolagen håller på med att utveckla sina appar, med kontofunktion etc.

22. marcush78
    Trådstartare

marcush78 Bonde

Från:
    Stockholm
    Appar och kontokort i all ära men taxi sthlm kostar mig 1000kr från stan till Vaxholm. Det är inte på något sätt billigt, det gränsar snarare till ocker. Uber har aldrig varit över 500kr. Sen så klart så är appen grym.

23. SFS

SFS Bonde

Från:
    Sthlm
    Oj, det låter dyrt. Kollade precis med Kurirs app, Stureplan - Waxholm, 800 kr. Med mätaren blir det ofta billigare.

24. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Härligt! Så de andra bolagen fick lite tid över från allt sitt klagande på Uber och utvecklade lite funktioner? Synd bara att de ändå är ljusår efter med både priser och service.

Asplund och Aquaracer2 gillar detta.
  25. SFS

SFS Bonde

Från:
    Sthlm
    Jag undrar hur Uberåkerierna går runt med de priser de har...
    Vilket ansvar tar Uber vid reklamationer och problem?
    Eller hur chaufförerna får ihop en vettig lön, det är tufft redan med de priserna som TaxiKurir, TSAB och 020 har.

26. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Ah, älskar din inställning! Klaga på konkurrenten! Kasta lite skit! Här kommer ett hett tips - din inställningen är anledningen folk väljer Uber.

PS - Har löst både reklamationer och problem med Uber otroligt smidigt så nu slipper du fundera på det.

StrawberryFields gillar detta.
  27. SFS

SFS Bonde

Från:
    Sthlm
    Okej då, hur lagligt är Uberpop egentligen? Är det samåkning eller inte? Är en intressant gråzon där...
    Sen vet jag ju att de andra bolagen har stora problem de med, inte minst då det gäller arbetsrätten, men där delar garanterat Uber på problemen (arbetsavtal, arbetsvillkor mm).

28. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Jobbigt det här med nymodigheter som tex Uber Pop! Det verkar föresten resten av taxibranschen också tycka, istället för att erbjuda liknande alternativ så väljer man att klaga. Nåja, ni är redan omkörda utan ni märkt det :)

29. Anden

Anden Friends of KS

Från:
    Lund
    Har åkt Uber en del här i USA och det är ju både billigare och smidigare än en vanlig taxi. Förstår inte varför någon skulle välja en taxi på de platser där Uber finns.

Aquaracer2 gillar detta.
  30. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Finns ju stor möjlighet till lobbyarbete som kan skada uber som företag genom att reglera marknaden. Tror liknande varit på tapeten utomlands men vet inte hur utfallet blivit.