• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Udda eller inte?

Hej på er,
Den här skapade lite habegär.....
Har aldrig sett en live, någon som har eller har haft en?
Vad vet vi om dem?
Ömtålig?

IMG_3281.PNG



http://m.ebay.com/itm/VINTAGE-980-0...%3Aebab898a1590a2a203334c03ffad09e7%7Ciid%3A6
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Aldrig sett live heller men som svar på din första fråga åtminstone: ja, helt klart udda.:) Den skulle bli grym på ett hålat tropic! En räser-dajver!
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Jo lite vet jag väl allt :) Har en som är trasig själv så jag har sett den live.

Exakt samma boett i grunden som de Heuer 980.006/844 dykarna, dvs en riktigt trevlig och rejäl boett.
Problemet med dessa är att urverken är känsliga och oftast ser man dom med verk som är körda. Ryktet säger att fel hantering vid batteribyte lätt kortsluter det. Vet inte om det stämmer eller om det är det faktum att den är svårare att få tätt med sina tryckknappar som gör det.

Håller med om att den vore riktigt cool på rätt rem :) Är rejält sugen men har lite för mycket annat på gång för att slå till.
 
Jo lite vet jag väl allt :) Har en som är trasig själv så jag har sett den live.

Exakt samma boett i grunden som de Heuer 980.006/844 dykarna, dvs en riktigt trevlig och rejäl boett.
Problemet med dessa är att urverken är känsliga och oftast ser man dom med verk som är körda. Ryktet säger att fel hantering vid batteribyte lätt kortsluter det. Vet inte om det stämmer eller om det är det faktum att den är svårare att få tätt med sina tryckknappar som gör det.

Håller med om att den vore riktigt cool på rätt rem :) Är rejält sugen men har lite för mycket annat på gång för att slå till.
Tusen tack för input, tål att tänkas på :)
 
Har också spanat på den där. Cool klocka men vad jag förstår är verken förutom att vara känsliga även extremt svåra att få tag på som reservdelar. Så var säker på vad du ger dig in i.
Jo jag har ju redan ett liknande problembarn, min Breitling new pluton som jag är väldigt glad att jag köpte av en handlare och med 12 månaders garanti :rolleyes:
 

rogart-63

Patek
Brukar det inte sitta ett ESA 900.231 verk i plutonen? Samma som i min Yema dykare? helt omöjligt att hitta delar till? Och hittar du ett verk kostar det flis? Gick dock en Certina chronolympic på ebay för ett par tusen nyligen? Med fungerande verk?
 
Brukar det inte sitta ett ESA 900.231 verk i plutonen? Samma som i min Yema dykare? helt omöjligt att hitta delar till? Och hittar du ett verk kostar det flis? Gick dock en Certina chronolympic på ebay för ett par tusen nyligen? Med fungerande verk?
Så är det nog, min pluton är på "lagning" sedan några månader men de säger inte mycket om när den blir klar ..... men det är bara att vänta...
 

rogart-63

Patek
Så är det nog, min pluton är på "lagning" sedan några månader men de säger inte mycket om när den blir klar ..... men det är bara att vänta...
Jag testa är fråga en kille som är duktig på quartz verk Om han möjligen kunde fixa mitt. Men icke. Han sa att det är omöjligt att laga lcd dislplayen? Är den trasig är det kört?
Nån som är sugen på att köpa min Yema den funkar ibland ibland inte? Kanske kan rädda en död breitling vad vet jag?
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Ako
Jag testa är fråga en kille som är duktig på quartz verk Om han möjligen kunde fixa mitt. M;en icke. Han sa att det är omöjligt att laga lcd dislplayen? Är den trasig är det kört?
Nån som är sugen på att köpa min Yema den funkar ibland ibland inte? Kanske kan rädda en död breitling vad vet jag?
Kanske blir sista utvägen?
De jobbar på min men det återstår att se. Den är inte död men den spontan ändrar tid och datum hela tiden
 
Topp