• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Udda varianter/ avvikelser Rolex 16610/14060

Vesper

Rolex
Tjena!

Finns det några udda avvikelser på 16610/14060? Tänker på meters first etc? Som på de äldre Rolex referenserna.
 

Vesper

Rolex
Nja inte nödvändigtsvis men saker såsom lugholes och sel är inte några udda varianter snarare modellens utveckling, om det var den typen av saker du tänkte på?

Missade att citera, @Kiddy
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Sista årgångarna har graverad innerring, där 14060M även fick 2 extra rader på tavlan.

Vill du köpa något rare, eller är det mest nyfikenhet?
 

Vesper

Rolex
Sista årgångarna har graverad innerring, där 14060M även fick 2 extra rader på tavlan.

Vill du köpa något rare, eller är det mest nyfikenhet?
Både och skulle jag säga, är lite sugen på årsklocka men det skulle betyda 168000 och än så länge har jag inte hittat något vettigt ex eller fullset för den delen. Så då utforskar jag möjligheten om det finns någon mer "rare" 16610 :)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Random serie (slumpade serienr) är det som har gällt för alla Rolex sedan 2010. 16610LN och LV fick dock bara en liten batch med randomserie och betingar ett mindre premium vad gäller LN men desto mer vad gäller LV.
 
Topp