• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

Yoel Romero - vilket freak!

c53f11fdd2989691aea9caa495783ad4.gif
 

azcii

Patek
2-Faktor
Som väntat vann han fighten mot Eddie. Största överkörningen jag sett sen Silva mot Forrest (i en stor fight). Undra var vi får se MCG härnäst, han fightas ju som känt för pengar och för att öka sitt marknadsvärde.

Khabib vs Conor skulle vara en sjukt bra fight för mig personligen. Lyckas Conor hålla fighten ståendes så vinner han utan tvekan, kan säkert knocka Khabib på liknande sätt som Eddie. Får Khabib tag i Conor kan man nog räkna med att han tar ner honom och fullständigt kör över honom där. Tror därför inte Conor tar den risken, kan förstöra hans image rejält om han blir totalt manglad på marken. Jag gillar personligen Khabibs stil, men om vi ska vara ärliga så är han inte den typen av fighter som typiska Conor-hobbysupportrar gillar att titta på. Tror därför inte denna fight kommer hända.

Ferguson är nog också en tuff matchup för Conor pga reachen. Tror mer på denna fight i så fall, då båda med största sannolikhet kommer vilja stå upp.

Kan dock inte se någon annan lightweight störa honom, möjligtvis Barboza, och självklart Nate.

Säga vad man vill, men jag skulle faktiskt även vilja se Conor ge sig på welterweight. Torskar han (vilket han förmodligen kommer göra) så förlorar han inte så mycket på det, då ingen förväntar sig att han ska vinna där ändå. Vinner han så har han gjort någonting helt sjukt.
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Jag blir mest imponerad av hans precision och timing. Han missar fan nästan aldrig sina counters.
Det är ju det som är magiskt med han. Kylan och tekniken att tajma allt så himla perfekt.

Men nu ropar folk om ett möte med Mayweather, vilket iofs vore en fin pengafight för båda men Conor skulle bli slaktad.

"I just want to say from the bottom of my heart, I’d like to take this chance to apologise to absolutely nobody.
The double champ does what the f*** he wants."
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Det är ju det som är magiskt med han. Kylan och tekniken att tajma allt så himla perfekt.

Men nu ropar folk om ett möte med Mayweather, vilket iofs vore en fin pengafight för båda men Conor skulle bli slaktad.

"I just want to say from the bottom of my heart, I’d like to take this chance to apologise to absolutely nobody.
The double champ does what the f*** he wants."

Ja men du önskade ju att Alvarez skulle spöa Connor? Hehe de var som jag sa att de går ju inte vägen!
 

puffen

Cartier
Det är ju det som är magiskt med han. Kylan och tekniken att tajma allt så himla perfekt.

Men nu ropar folk om ett möte med Mayweather, vilket iofs vore en fin pengafight för båda men Conor skulle bli slaktad.

"I just want to say from the bottom of my heart, I’d like to take this chance to apologise to absolutely nobody.
The double champ does what the f*** he wants."
Att han ens ropar efter Mayweather tycker jag är ett skämt. Folk tvekar på Connors kondition under en titelmatch... undrar hur han skulle stå mot en 12 rondare mot Mayweather om det skulle krävas :confused:
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Ja men du önskade ju att Alvarez skulle spöa Connor? Hehe de var som jag sa att de går ju inte vägen!

Ja där var jag ju helt klart ute och cyklade men skillnaden på Alvarez och Mayweather är löjlig.
Han har ej bra kondis men ronderna är kortade och nog inte lika påfrestande som de kan vara i mma.
När du möter Mayweather är nog varje rond jobbig :)

Tveksam att det blir av. Blir nog så att han möter Nate en 3:e gång medans Khabib och Ferg gör upp om n1 Contender.
 
  • Like
Reactions: K-S

puffen

Cartier
Tror raka motsatsen. Iaf av egen erfarenhet... möta en bra boxare som haglar fram med stumma slag mot sig och försöka försvara sig för livet är rätt påfrestande. Men det skulle vara en underhållande match absolut! :)
Han har ej bra kondis men ronderna är kortade och nog inte lika påfrestande som de kan vara i mma.
 

puffen

Cartier
Ja där var jag ju helt klart ute och cyklade men skillnaden på Alvarez och Mayweather är löjlig.

När du möter Mayweather är nog varje rond jobbig :)

Tveksam att det blir av. Blir nog så att han möter Nate en 3:e gång medans Khabib och Ferg gör upp om n1 Contender.
Tror ni Khabib måste möta Ferg? Tycker han känns som en solklar utmanare nu efter att dom tagit ifrån hans senaste kontrakt om bältet men man vet fan aldrig vad som händer i UFC längre :nailbiting:
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Tror ni Khabib måste möta Ferg? Tycker han känns som en solklar utmanare nu efter att dom tagit ifrån hans senaste kontrakt om bältet men man vet fan aldrig vad som händer i UFC längre :nailbiting:

Jag tror att största intresset är en trilogi och eftersom Mcg är UFC:s kassako så lär det nog bli så. Men hoppas på Khabib. Kan Khabib överleva och undvika Mcg:s vänster och ta ner han så kommer han krossa Conor. Men då ska han som sagt ta sig förbi vänsterkroken.
 

puffen

Cartier
Jag tror att största intresset är en trilogi och eftersom Mcg är UFC:s kassako så lär det nog bli så. Men hoppas på Khabib. Kan Khabib överleva och undvika Mcg:s vänster och ta ner han så kommer han krossa Conor. Men då ska han som sagt ta sig förbi vänsterkroken.
Håller med! Undrar hur länge Conor kan undvika Aldo. Eftersom Aldo är interim champion borde inte dom göra upp?
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Håller med! Undrar hur länge Conor kan undvika Aldo. Eftersom Aldo är interim champion borde inte dom göra upp?

Han kommer förmodligen släppa Fjäderviktsbältet. Såg just Khabib mot MJ, herregud vad skrämmande Khabib är. Om Chad Mendez kunde plocka ner Conor så lär Khabib inte ha nåt problem med det.

UFC ska tydligen till Ryssland också så det kan ju bädda för ett möte.
 
Han kommer förmodligen släppa Fjäderviktsbältet. Såg just Khabib mot MJ, herregud vad skrämmande Khabib är. Om Chad Mendez kunde plocka ner Conor så lär Khabib inte ha nåt problem med det.

UFC ska tydligen till Ryssland också så det kan ju bädda för ett möte.
Khabibs stryka har alltid varit hans brottning och kontroll på marken. Däremot såg han ut som en amatör på fötterna, där har många ett övertag.
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Khabibs stryka har alltid varit hans brottning och kontroll på marken. Däremot såg han ut som en amatör på fötterna, där har många ett övertag.

Absolut. Men ingen har haft nåt att säga till om när dom hamnat på backen, och alla har hamnat där. Men Conor har ju sin vänster som kan sätta käppar i hjulen.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Att folk tror Conor skulle kunna ta Mayweather i en boxningsmatch är ett stort skämt. Conor förlora en, och vann knappt en boxningsmatch mot Nate, tror ni han kan ta en av världens bästa boxare genom tiderna i en BOXNINGSFIGHT? Aldrig i livet.

Jag älskar Conor, men kom igen...
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Att folk tror Conor skulle kunna ta Mayweather i en boxningsmatch är ett stort skämt. Conor förlora en, och vann knappt en boxningsmatch mot Nate, tror ni han kan ta en av världens bästa boxare genom tiderna i en BOXNINGSFIGHT? Aldrig i livet.

Jag älskar Conor, men kom igen...
Vad skulle hända om han faktiskt vann? Då är Floyd plötsligt ingen. Jag tror Floyd känner att han har för mycket att förlora och Conor har bara något att vinna på det oavsett hur mycket pengar den matchen skulle dra.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Vad skulle hända om han faktiskt vann? Då är Floyd plötsligt ingen. Jag tror Floyd känner att han har för mycket att förlora och Conor har bara något att vinna på det oavsett hur mycket pengar den matchen skulle dra.
Boxningsfight med MMA handskar? Visst, då kan vad som helst hända. En vanlig boxningsfight med vanliga boxningshandskar, i 12 ronder? Har otroligt svårt att se det framför mig.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Ja alla tycker nog det är svårt att se Conor vinna den fighten men Vad händer om han vinner?
Då vinner Conor, och Mayweather skulle, precis som du skriver, förlora allting om det hände, men det var inte min poäng. Min poäng var att folk är övertygade om att Conor tar en av världens bästa boxare genom tiderna (49-0) i en boxningsmatch för att han knockade Eddie, när han knappt vann 1/2 boxningsmatcher mot Nate Diaz.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Då vinner Conor, och Mayweather skulle, precis som du skriver, förlora allting om det hände, men det var inte min poäng. Min poäng var att folk är övertygade om att Conor tar en av världens bästa boxare genom tiderna (49-0) i en boxningsmatch för att han knockade Eddie, när han knappt vann 1/2 boxningsmatcher mot Nate Diaz.
Ja nej det förstår jag inte. Nu diggar jag Conor som fan på alla sätt och kanske lite mindre Floyd på ett personligt plan. Jag skulle vilja se den fighten i en atletiskt synpunkt. Conors rörelse mönster hade varit så kul att se i en boxningsring
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Vad skulle hända om han faktiskt vann? Då är Floyd plötsligt ingen. Jag tror Floyd känner att han har för mycket att förlora och Conor har bara något att vinna på det oavsett hur mycket pengar den matchen skulle dra.
Ja nej det förstår jag inte. Nu diggar jag Conor som fan på alla sätt och kanske lite mindre Floyd på ett personligt plan. Jag skulle vilja se den fighten i en atletiskt synpunkt. Conors rörelse mönster hade varit så kul att se i en boxningsring
Jag kan hålla med dig. Floyd är ju ett svin men det förändrar inte faktum att jag tror han skulle leka med Conor och knocka han när han i princip vill. Det är så enorm skillnad på MMA boxning och boxning.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Ja nej det förstår jag inte. Nu diggar jag Conor som fan på alla sätt och kanske lite mindre Floyd på ett personligt plan. Jag skulle vilja se den fighten i en atletiskt synpunkt. Conors rörelse mönster hade varit så kul att se i en boxningsring
Tro mig, jag är också ett stort fan av Conor. Hoppade på tåget efter vinsten mot Chad. Hoppas att UFC och Conor kommer överens i fortsättningen så att vi kan fortsätta se han i fler superfighter.

Skulle dock hellre vilja se Conor mot Woodley, helt ärligt. Låt Khabib och Ferguson gå en match om interimbältet, och ge Conor en chans att ta ett tredje bälte. Fattar inte varför alla har så bråttom med att han ska försvara FW-bältet, har inte ens gått ett år sen han tog det, FW-divisionen kan vänta några månader till. Det vi får se just nu är historiskt och Conor är sjukt viktig för sporten. Conor skulle med största sannolikhet förlora mot Tyron, men FAN vad jag vill se den fighten. Kan också tänka mig att Woodley skulle vilja stå upp mot Conor för att ge fansen en bra fight och det är självklart bra för Conors del.
 
Topp