• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

Jahapp, UFC 208 lämnade mycket att önska.

  • Poirier - Miller var den bästa fighten.
  • Andersons bästa dagar är förbi honom.
  • Brunson var skotträdd, hade han inte varit det hade han vunnit.
  • Boetsch - Jacare var en missmatch. Jacare bevisade ingenting med denna vinst.
  • de Randamie är en smutsig fighter. Domaren i den fighten var en förbannad sopa. Poängavdrag direkt.
  • Cannonier har inget nedtagningsförsvar och Teixeira gjorde matchen till ett sömnpiller.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Jahapp, UFC 208 lämnade mycket att önska.

  • Poirier - Miller var den bästa fighten.
  • Andersons bästa dagar är förbi honom.
  • Brunson var skotträdd, hade han inte varit det hade han vunnit.
  • Boetsch - Jacare var en missmatch. Jacare bevisade ingenting med denna vinst.
  • de Randamie är en smutsig fighter. Domaren i den fighten var en förbannad sopa. Poängavdrag direkt.
  • Cannonier har inget nedtagningsförsvar och Teixeira gjorde matchen till ett sömnpiller.
Sjukt jävla katastrofalt att holländskan fick vinna.
 

Johan_K

Omega
2-Faktor
Jahapp, UFC 208 lämnade mycket att önska.

  • Poirier - Miller var den bästa fighten.
  • Andersons bästa dagar är förbi honom.
  • Brunson var skotträdd, hade han inte varit det hade han vunnit.
  • Boetsch - Jacare var en missmatch. Jacare bevisade ingenting med denna vinst.
  • de Randamie är en smutsig fighter. Domaren i den fighten var en förbannad sopa. Poängavdrag direkt.
  • Cannonier har inget nedtagningsförsvar och Teixeira gjorde matchen till ett sömnpiller.
Känns som en klockren analys av galan och sorgligt att domaren inte gav De Randamie poängavdrag ens efter andra gången. Holm hade förtjänat att vinna den fighten.
 
  • Like
Reactions: K-S

sweedee

Cartier
En rolig notis att jag skrev ett roligt DM på insta till Black Beast några månader tillbaka att "as your swedish coach" så borde han efter att ha knockat Browne casha in På Ronda hypen (detta var innan hon fick stryk igen, och den typ dog) nämna något provocerande i relation till att Ronda borde skaffa sig en ny man nu när han har knockat snubben och det finns även potential att påpeka att Browne har den där kvinnomisshandel saken i bakgrunden, speciellt när även Ronda har skrutit om att ha slagit sin pojkvän. Detta skulle leda till mycket gratis publicitet. Han svarade "lol" och vi skrev lite.

Nu vill jag inte komma här och påstå att jag coachade en UFC main event fighter, men funderar på att byta namn på forumet till Coach Swede.

Förövrigt så om "Gavin Tucker" har bra wrestling och submission defense så tror jag han kommer blir Riktigt jävla bra. Han har "it" imo. Nästan samma känsla som när Conor läste Brimage som en öppen jävla bok och uppercuttande ihjäl honom i sthlm.
 
Senast ändrad:

sweedee

Cartier
  • Andersons bästa dagar är förbi honom.

Fruktansvärt frustrerande att kolla på Anderson nu. Jag är övertygad om att han kunde avsluta Brunson bara han hade velat. Andersson är fortfarande Där när han attackerar, det är bara det att han inte verkar bry sig av någon konstig anledning, det är inte heller Aldo typen av att inte "bry sig" efter 3 solklara ronder åt hans fördel och sedan bara behöver stå på benen sista två. Utan även när det är jämt som fan. Vettefan riktigt, någon av kommentatorerna sa "it looks like hes having fun", vilket kanske är bara vad han gör då helt enkelt. Men det är lite som prime Anderson när han stalkade första 1, 1,5 ronder och sedan attackerade och han, den där attacken kommer, men följs inte upp. Hade det inte varit "having fun" att försöka avsluta snabbt istället för extra slag mot huvudet. Denna känsla infann sig även på back in the day Anderson, men det brukade resultera i ett avslut innan allt var sagt och gjort. Jag köper inte att han är bara sämre helt enkelt, well, såklart men inte såpass så han inte kan göra sjukt mycket bättre ifrån sig än vad han håller på med nu.
 
En rolig notis att jag skrev ett roligt DM på insta till Black Beast några månader tillbaka att "as your swedish coach" så borde han efter att ha knockat Browne casha in På Ronda hypen (detta var innan hon fick stryk igen, och den typ dog) nämna något provocerande i relation till att Ronda borde skaffa sig en ny man nu när han har knockat snubben och det finns även potential att påpeka att Browne har den där kvinnomisshandel saken i bakgrunden, speciellt när även Ronda har skrutit om att ha slagit sin pojkvän. Detta skulle leda till mycket gratis publicitet. Han svarade "lol" och vi skrev lite.

Nu vill jag inte komma här och påstå att jag coachade en UFC main event fighter, men funderar på att byta namn på forumet till Coach Swede.

Förövrigt så om "Gavin Tucker" har bra wrestling och submission defense så tror jag han kommer blir Riktigt jävla bra. Han har "it" imo. Nästan samma känsla som när Conor läste Brimage som en öppen jävla bok och uppercuttande ihjäl honom i sthlm.
Jag tycker att Browne verkar vara (kan ej vara säker, känner honom inte) en osympatisk jävel. Så vitt jag vet är han dock inte dömd för någon kvinnomisshandel, även om jag är medveten om att hans ex-flickvän visade bilder på sina skador på sociala medier. Samma historia gäller även för en viss Anthony Johnson.

Fruktansvärt frustrerande att kolla på Anderson nu. Jag är övertygad om att han kunde avsluta Brunson bara han hade velat. Andersson är fortfarande Där när han attackerar, det är bara det att han inte verkar bry sig av någon konstig anledning, det är inte heller Aldo typen av att inte "bry sig" efter 3 solklara ronder åt hans fördel och sedan bara behöver stå på benen sista två. Utan även när det är jämt som fan. Vettefan riktigt, någon av kommentatorerna sa "it looks like hes having fun", vilket kanske är bara vad han gör då helt enkelt. Men det är lite som prime Anderson när han stalkade första 1, 1,5 ronder och sedan attackerade och han, den där attacken kommer, men följs inte upp. Hade det inte varit "having fun" att försöka avsluta snabbt istället för extra slag mot huvudet. Denna känsla infann sig även på back in the day Anderson, men det brukade resultera i ett avslut innan allt var sagt och gjort. Jag köper inte att han är bara sämre helt enkelt, well, såklart men inte såpass så han inte kan göra sjukt mycket bättre ifrån sig än vad han håller på med nu.

Åldern har kommit ikapp Anderson och kanske även USADA, vem vet. De korta, snabba glimtarna man ser av den "gamla" Anderson är när han helt plötsligt börjar trixa med händer och rusa fram och i sidled, det var även då han var som allra effektivast mot Brunson. Nu känns det som att Anderson slåss för pengarna. Han har väl några matcher kvar på sitt kontrakt.
 

azcii

Patek
2-Faktor
En rolig notis att jag skrev ett roligt DM på insta till Black Beast några månader tillbaka att "as your swedish coach" så borde han efter att ha knockat Browne casha in På Ronda hypen (detta var innan hon fick stryk igen, och den typ dog) nämna något provocerande i relation till att Ronda borde skaffa sig en ny man nu när han har knockat snubben och det finns även potential att påpeka att Browne har den där kvinnomisshandel saken i bakgrunden, speciellt när även Ronda har skrutit om att ha slagit sin pojkvän. Detta skulle leda till mycket gratis publicitet. Han svarade "lol" och vi skrev lite.

Nu vill jag inte komma här och påstå att jag coachade en UFC main event fighter, men funderar på att byta namn på forumet till Coach Swede.
af7d91885f825325dbb7974a14d4484e.jpg
 
Jag är ny på det här med UFC. Men jag skulle vilja kolla in lite bra matcher.
Hoppas på lite tips från er som är insatta.
Vilka matcher är legendariska och bör ses? :)
 
Jag är ny på det här med UFC. Men jag skulle vilja kolla in lite bra matcher.
Hoppas på lite tips från er som är insatta.
Vilka matcher är legendariska och bör ses? :)

Dan Henderson - Mauricio Rua (UFC 139)
Mauricio Rua - Lyoto Machida (UFC 104)
Chuck Liddell - Wanderlei Silva (UFC 79)
Anderson Silva - Forrest Griffin (UFC 101)
Johny Hendricks - Stephen Thompson (UFC Fight Night 82)
Cub Swanson - Dooho Choi (UFC 206)
Robert Whittaker - Derek Brunson (UFC Fight Night 101)
Andrei Arlovski - Travis Browne (UFC 187)
Luke Rockhold - Chris Weidman (UFC 194)
Gilbert Melendez - Diego Sánchez (UFC 188)
Frank Mir - Brock Lesnar (UFC 81)


Det finns hur många fantastiska matcher som helst genom alla år, men där har du åtminstone några riktigt minnesvärda bataljer.
 
Tackar!
Precis vad jag sökte.
Kommer ni på fler matcher så fyll gärna på...
Mark Hunt - Bigfoot Silva (UFC Fight Night 33)
Cheick Kongo - Pat Barry (UFC on Versus 4)
McGregor - Diaz I och II (UFC 196 & UFC 202)
(ALLA McGregor-matcher är ett måste)
Maynard - Edgar II & III (UFC 125 & UFC 136)
Ferguson - Barboza (UFC TUF 22 Finale)
Ferguson - Vannata (UFC Fight Night 91)
Trujillo - Varner (UFC 169)
Lawler - MacDonald (UFC 189)
Korean Zombie - Poirier (UFC on Fuel TV 3)
Cerrone - Diaz (UFC 169)
Stephens - Bermudez (UFC 189)
Matt Brown - Erick Silva (UFC Fight Night 40)
Boetsch - Okami (UFC 144)
 
Mark Hunt - Bigfoot Silva (UFC Fight Night 33)
Cheick Kongo - Pat Barry (UFC on Versus 4)
McGregor - Diaz I och II (UFC 196 & UFC 202)
(ALLA McGregor-matcher är ett måste)
Maynard - Edgar II & III (UFC 125 & UFC 136)
Ferguson - Barboza (UFC TUF 22 Finale)
Ferguson - Vannata (UFC Fight Night 91)
Trujillo - Varner (UFC 169)
Lawler - MacDonald (UFC 189)
Korean Zombie - Poirier (UFC on Fuel TV 3)
Cerrone - Diaz (UFC 169)
Stephens - Bermudez (UFC 189)
Matt Brown - Erick Silva (UFC Fight Night 40)

Ni är bara underbara!!
McGregor's matcher har jag tittat igenom. :)
 
  • Ronda Rousey - Holly Holm (UFC 193)
  • Cat Zingano - Miesha Tate (UFC 184)
  • Chris Weidman - Lyoto Machida (UFC 175)
  • Yoel Romero - Chris Weidman (UFC 205)

Kolla annars in fighter av:
Rory MacDonald, Junior dos Santos, Brian Ebersole (inte aktiv inom MMA längre, men en favorit), Jorge Masvidal, Demian Maia (om du gillar BJJ), Luke Rockhold, Edson Barboza, Rousimar Palhares (en mycket kontroversiell fighter, men hans benlås är av en helt annan värld...), Gegard Mousasi, Robert Whittaker.

Utanför UFC:
Michael Page (Bellator).
 
Senast ändrad:

azcii

Patek
2-Faktor
Tackar!
Precis vad jag sökte.
Kommer ni på fler matcher så fyll gärna på...
Vi ska vara lite seriösa också ...

Fedor - Randleman
Fedor - Cro Cop
Anderson Silva - Forrest Griffin
Henderson - Bisping 1 & 2

Alla Jones fighter förutom möjligtvis senaste mot OSP. Gillar inte killens personlighet men fightas kan han, för mig #1 genom tiderna P4P.


... Fyller på allt eftersom jag kommer på
 
Senast ändrad:

azcii

Patek
2-Faktor
Vi ska vara lite seriösa också ...

Fedor - Randleman
Fedor - Cro Cop
Alla Jones fighter förutom möjligtvis senaste mot OSP. Gillar inte killens personlighet men fightas kan han, för mig #1 genom tiderna P4P.
Anderson Silva - Forrest Griffin


... Fyller på allt eftersom jag kommer på
... Och missa för i helvete inte Tony - Khabib nästa helg... Länge sen jag såg fram emot en fight så mycket. Gillar båda två, synd att någon måste förlora (om det inte blir oavgjort). Även Woodley - Wonderboy kör under samma gala.
 
  • Like
Reactions: K-S
Topp