• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UFC

ollkli

Rolex
2-Faktor
Bland det värre antiklimax jag upplevt sen Tyson fick däng av nått krogvrak i slutet av sin karriär....

Det går bra för svensk UFC nu :blackeye:
 
  • Like
Reactions: K-S

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Jag såg nån match igår där det ligger en kille fastnitad mot golvet o blir helt pucklad av killen som låst honom o sitter ovanpå o bara matar slag...vet i fasen om jag tycker detta är en sport. Fast för en oinvigd som mig kanske det ser värre ut än vad det är?
 

SSL

Audemars
Jag såg nån match igår där det ligger en kille fastnitad mot golvet o blir helt pucklad av killen som låst honom o sitter ovanpå o bara matar slag...vet i fasen om jag tycker detta är en sport. Fast för en oinvigd som mig kanske det ser värre ut än vad det är?

Eftersom tex brottning är en av de äldsta formerna av tävling o boxning funnits i århundranden så antar jag att MMA är sport :)
 
jW9eYKL.gif
 
  • Like
Reactions: SSL
Tänkte mer att det såg ut som en skallning från den vinkeln, fast såg från annan vinkel nyss där man ser att slaget är det som droppar honom.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Hans coach skrek ju front kick(eller något åt det hållet, den "sparken" du ser på meme:n"), Rumble bara väntade på den sparken...
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Tänkte mer att det såg ut som en skallning från den vinkeln, fast såg från annan vinkel nyss där man ser att slaget är det som droppar honom.
Jag stod inte långt från buren med kollegorna och vi alla var överens om att han blev skallad...det var tydligen inte så lätt att se vad som hände...adrenalinstinn å allt ;)
 

BOTL

Panerai
Jag stod inte långt från buren med kollegorna och vi alla var överens om att han blev skallad...det var tydligen inte så lätt att se vad som hände...adrenalinstinn å allt ;)

Han blev slaktad. Mer respekt åt motståndet kanske gör att man slipper bli uppläxad på detta sett. Jag hoppas på bättre framgång för svenskarna.

Beträffande sport, dessa killar (och tjejer) slåss....när matchen är över så är det över.....man hyllar, kramar och gratulerar. Kan komma på ett par andra så kallade sporter där man låtsas vara en tuffing och snubblar på sin hårsnodd eller vad man nu råkar ha för smycke.
 
Jag stod inte långt från buren med kollegorna och vi alla var överens om att han blev skallad...det var tydligen inte så lätt att se vad som hände...adrenalinstinn å allt ;)

Okej, tyckte detsamma först när jag såg om den hemma, men inte längre som sagt.

Här har du gif:en som visar från andra sidan och ovanifrån. Möjligt att huvudena är i kontakt när Alex är på väg ner från smällen av slaget.

http://4.bp.blogspot.com/-no7bal79o...xander+Gustafsson+UFC+on+Fox+14+Stockholm.gif

(den gick inte att bädda in)

Förövrigt löjligt när folk påstår att det var klasskillnad på dem bara för att han aldrig kom tillbaka efter en enorm overhand mot snubben som förmodligen slår hårdast i UFC atm.
 

SSL

Audemars
Hoppas Alex är bättre förbered i dag. Upplever att hypen avtagit runt honom en del. Mycket snack och liten verkstad. Dags att göra skitgörat.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Skit skit skit.
Alex var värd denna vinsten... Men enligt ovan lite för defensivt, dock kunde domarna gått på att han faktiskt fick ned DC med en "knock"
 

Johan_K

Omega
2-Faktor
Skit är det men ska man vara objektiv så får man nog erkänna att DC va lite bättre och förtjänade vinsten imorse. Men jämn och bra match blev det.
 

Rojalisten

Panerai
Helt annan klass på Alex igår, han har verkligen utvecklats, ge honom ett år till, släng till någon mellanmjölks fighter för självboost och han tar bältet nästa gång.
Beträffande defensiva, comrier är en av dom bästa brottarna i UFC, Alex var tvungen och hålla sig undan. Nu har han hake på alla top fighterna i viktklassen, nästa gång tar han det!
 
Topp