• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UltimateWatch..

puffen

Cartier
Vet inte om denna varit uppe tidigare, fick ingen träff när jag sökte på det i forumet.
Verkar vara en ny firma. Säljer tydligen Rolex 114060 för 60kkr.
http://www.ultimatewatches.se
Har varit i kontakt med dom. Beställde en Batman och betalade hela summan och fick en preliminär leveranstid utav dom. Tyvärr så gick det över leveranstiden och jag hade lyckats hitta på annat håll. Fick pengarna tillbaka utan problem. Verkar seriösa iaf!
 

JohnDoe

Rolex
Alltså företag som säljer till konsument och inte tar kortbetalningar, klart no no för mig. Betalningsvillkoren för fakturan ser ju ut som förskott innan leverans. Skulle inte tro det.
 
Hej!

Vi har full förståelse för att man som konsument vill se produkten innan betalning erhållits. Vi följer dock ARN och övriga riktlinjer för att du som kund tillika konsument skall ha maximal trygghet vid handel genom Ultimate Watches Stockholm AB.

Tar det bort misstanken om förskottsbetalning?
Nej, men vi kan som registrerat aktiebolag garantera din köpupplevelse. För att inleda ett fint samarbete erbjuder vi en rabatt för nästa klocksnack medlem som till ta sig friheten att pröva oss.

@ScubaKing - Du är varmt välkommen till oss - garanterar din kundnöjdhet.
@puffenn - Ledsen att leveransen dröjde min vän. Förhoppninglös blir nya Daytonan i höst till din tröst.
@Richie - Full förståelse för din kritik gällande förskottsbetalning, jag hoppas vi kan göra en affär i framtiden för att ge dig en insyn i vår verksamhet tillika köpupplevelse för att stilla dina tankar.

Följ gärna vår instagramsida för några av våra klockleveranser @ultimatewatchesstockholm

Ha en fortsatt trevlig valborgshelg klockentusiaster.

Med vänlig hälsning
Richard
[email protected]
 

puffen

Cartier
Tyckte ni skötte allting grymt bra även fast det inte blev någon affär till slut ändå! Servicen, återkopplingen samt förskottsbetalningen som betalades tillbaka blixtsnabbt skötte ni galant! Kommer inte tveka att göra min kommande affär med er igen! @ultimatewatches.se
 

ScubaKing

Audemars
Hej!

Vi har full förståelse för att man som konsument vill se produkten innan betalning erhållits. Vi följer dock ARN och övriga riktlinjer för att du som kund tillika konsument skall ha maximal trygghet vid handel genom Ultimate Watches Stockholm AB.

Tar det bort misstanken om förskottsbetalning?
Nej, men vi kan som registrerat aktiebolag garantera din köpupplevelse. För att inleda ett fint samarbete erbjuder vi en rabatt för nästa klocksnack medlem som till ta sig friheten att pröva oss.

@ScubaKing - Du är varmt välkommen till oss - garanterar din kundnöjdhet.
@puffenn - Ledsen att leveransen dröjde min vän. Förhoppninglös blir nya Daytonan i höst till din tröst.
@Richie - Full förståelse för din kritik gällande förskottsbetalning, jag hoppas vi kan göra en affär i framtiden för att ge dig en insyn i vår verksamhet tillika köpupplevelse för att stilla dina tankar.

Följ gärna vår instagramsida för några av våra klockleveranser @ultimatewatchesstockholm

Ha en fortsatt trevlig valborgshelg klockentusiaster.

Med vänlig hälsning
Richard
[email protected]

Ett väldigt trevlig svar i alla fall. Det måste man ge er :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Hej!

Vi har full förståelse för att man som konsument vill se produkten innan betalning erhållits. Vi följer dock ARN och övriga riktlinjer för att du som kund tillika konsument skall ha maximal trygghet vid handel genom Ultimate Watches Stockholm AB.

Tar det bort misstanken om förskottsbetalning?
Nej, men vi kan som registrerat aktiebolag garantera din köpupplevelse. För att inleda ett fint samarbete erbjuder vi en rabatt för nästa klocksnack medlem som till ta sig friheten att pröva oss.

@ScubaKing - Du är varmt välkommen till oss - garanterar din kundnöjdhet.
@puffenn - Ledsen att leveransen dröjde min vän. Förhoppninglös blir nya Daytonan i höst till din tröst.
@Richie - Full förståelse för din kritik gällande förskottsbetalning, jag hoppas vi kan göra en affär i framtiden för att ge dig en insyn i vår verksamhet tillika köpupplevelse för att stilla dina tankar.

Följ gärna vår instagramsida för några av våra klockleveranser @ultimatewatchesstockholm

Ha en fortsatt trevlig valborgshelg klockentusiaster.

Med vänlig hälsning
Richard
[email protected]
Inte för att vara den som är den med att det på något sätt skulle utgöra en garanti för er verksamhet att ni är ett aktiebolag ger jag inte många kronor för. Det enda den bolagsformen har för betydelse i det hela är att om ni konkar så slipper ni ett personligt betalningsansvar :) Det sagt kan ni säkert vara ett kanonföretag i övrigt, det vet jag inget om!
 
Inte för att vara den som är den med att det på något sätt skulle utgöra en garanti för er verksamhet att ni är ett aktiebolag ger jag inte många kronor för. Det enda den bolagsformen har för betydelse i det hela är att om ni konkar så slipper ni ett personligt betalningsansvar :) Det sagt kan ni säkert vara ett kanonföretag i övrigt, det vet jag inget om!

Riktigt så enkelt är det inte.. (att man slipper ansvar p.g.a företaget är ett aktiebolag)
Är man som ägare till aktiebolaget direkt skyldig till att företaget går omkull p.g.a t.e.x grov misskötsel eller brott så blir man fortfarande skyldig precis som i en enskild näringsverksamhet eller ett handelsbolag.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Riktigt så enkelt är det inte.. (att man slipper ansvar p.g.a företaget är ett aktiebolag)
Är man som ägare till aktiebolaget direkt skyldig till att företaget går omkull p.g.a t.e.x grov misskötsel eller brott så blir man fortfarande skyldig precis som i en enskild näringsverksamhet eller ett handelsbolag.
Jo, men nu bedömde jag det som något överdrivet för syftet av mitt inlägg att gå igenom personligt ansvar i aktiebolag...
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Är det där okej? Gäller inte svensk lag (alltså 14 dagars returrätt) oavsett vart köparen befinner sig i och med att säljaren är registrerad i Sverige?
@AdamST
Nej det är inte ok att kringgå regler från diverse konsumentskyddande lagar :) Avtal spelar så klart ingen roll då reglerna är tvingande till konsumentens förmån, se ex
2 kap 10 §, och tillämpningområdet är minst alla medlemsstater i EU eftersom det rör sig om ett direktiv som transformerats till lag :)
 
Topp