Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

UltimateWatch..

Diskussion i 'Diskussion' startad av ScubaKing, 7 april 2016.

1. ScubaKing
    Trådstartare

ScubaKing Biskop

Vet inte om denna varit uppe tidigare, fick ingen träff när jag sökte på det i forumet.
    Verkar vara en ny firma. Säljer tydligen Rolex 114060 för 60kkr.
    http://www.ultimatewatches.se

2. Richie

Richie Friends of KS

"När din beställning bekräftats får du ett e-postmeddelande med tillhörande faktura. Observera att din faktura måste vara betald innan klockan kan levereras."

Jodå såattee...

Vevaren, Stefanweei, Seikosthlm och 2 andra gillar detta.
  3. puffenn

puffenn Bonde

Från:
    Stockholm
    Har varit i kontakt med dom. Beställde en Batman och betalade hela summan och fick en preliminär leveranstid utav dom. Tyvärr så gick det över leveranstiden och jag hade lyckats hitta på annat håll. Fick pengarna tillbaka utan problem. Verkar seriösa iaf!

ScubaKing gillar detta.
  4. ScubaKing
    Trådstartare

ScubaKing Biskop

Precis det där som oroade mig med, minst sagt.

Richie gillar detta.
  5. Rotkiv

Rotkiv Torpare

Väldigt lik denna http://www.luxurywatches.se Samma personer bakom?

Brilliant retur-policy vid utlandsleverans: :)
    "Vi erbjuder ingen ångerrätt vid ånger"

Richie, Camo00 och ScubaKing gillar detta.
  6. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Alltså företag som säljer till konsument och inte tar kortbetalningar, klart no no för mig. Betalningsvillkoren för fakturan ser ju ut som förskott innan leverans. Skulle inte tro det.

ScubaKing och Richie gillar detta.
  7. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Inte hört talas om dem. Det känns som de klockor de erbjuder går att hitta på bättre sidor till samma peng

ScubaKing gillar detta.
  8. ultimatewatches.se

ultimatewatches.se Torpare

Hej!

Vi har full förståelse för att man som konsument vill se produkten innan betalning erhållits. Vi följer dock ARN och övriga riktlinjer för att du som kund tillika konsument skall ha maximal trygghet vid handel genom Ultimate Watches Stockholm AB.

Tar det bort misstanken om förskottsbetalning?
    Nej, men vi kan som registrerat aktiebolag garantera din köpupplevelse. För att inleda ett fint samarbete erbjuder vi en rabatt för nästa klocksnack medlem som till ta sig friheten att pröva oss.

@ScubaKing - Du är varmt välkommen till oss - garanterar din kundnöjdhet.
    @puffenn - Ledsen att leveransen dröjde min vän. Förhoppninglös blir nya Daytonan i höst till din tröst.
    @Richie - Full förståelse för din kritik gällande förskottsbetalning, jag hoppas vi kan göra en affär i framtiden för att ge dig en insyn i vår verksamhet tillika köpupplevelse för att stilla dina tankar.

Följ gärna vår instagramsida för några av våra klockleveranser @ultimatewatchesstockholm

Ha en fortsatt trevlig valborgshelg klockentusiaster.

Med vänlig hälsning
    Richard
    info@ultimatewatches.se

ScubaKing och puffenn gillar detta.
  9. puffenn

puffenn Bonde

Från:
    Stockholm
    Tyckte ni skötte allting grymt bra även fast det inte blev någon affär till slut ändå! Servicen, återkopplingen samt förskottsbetalningen som betalades tillbaka blixtsnabbt skötte ni galant! Kommer inte tveka att göra min kommande affär med er igen! @ultimatewatches.se

ultimatewatches.se gillar detta.
  10. ScubaKing
    Trådstartare

ScubaKing Biskop

Ett väldigt trevlig svar i alla fall. Det måste man ge er :)

11. Rasmus Andersson

Rasmus Andersson Stadsbo

Från:
    Norrköping
    Är det där okej? Gäller inte svensk lag (alltså 14 dagars returrätt) oavsett var köparen befinner sig i och med att säljaren är registrerad i Sverige?
    Edit: Stavfel.
    @AdamST

Senast ändrad: 1 maj 2016
  12. Nicbex

Nicbex Biskop

Inte för att vara den som är den med att det på något sätt skulle utgöra en garanti för er verksamhet att ni är ett aktiebolag ger jag inte många kronor för. Det enda den bolagsformen har för betydelse i det hela är att om ni konkar så slipper ni ett personligt betalningsansvar :) Det sagt kan ni säkert vara ett kanonföretag i övrigt, det vet jag inget om!

13. Magido

Magido Stadsbo

Riktigt så enkelt är det inte.. (att man slipper ansvar p.g.a företaget är ett aktiebolag)
    Är man som ägare till aktiebolaget direkt skyldig till att företaget går omkull p.g.a t.e.x grov misskötsel eller brott så blir man fortfarande skyldig precis som i en enskild näringsverksamhet eller ett handelsbolag.

14. Nicbex

Nicbex Biskop

Jo, men nu bedömde jag det som något överdrivet för syftet av mitt inlägg att gå igenom personligt ansvar i aktiebolag...

15. Pauledward

Pauledward Biskop

Från:
    Sverige
    Det är inte speciellt enkelt att avtala bort sådana saker som är tvingande enl lag.

16. ultimatewatches.se

ultimatewatches.se Torpare

Vi erbjuder ångerrätt enligt distansavtalslagen inom Sverige samt enligt distansavtalslagen gällande EU direktivet.

Med vänlig hälsning

17. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Nej det är inte ok att kringgå regler från diverse konsumentskyddande lagar :) Avtal spelar så klart ingen roll då reglerna är tvingande till konsumentens förmån, se ex
    2 kap 10 §, och tillämpningområdet är minst alla medlemsstater i EU eftersom det rör sig om ett direktiv som transformerats till lag :)

18. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Nej det är bokstavligen omöjligt, detta är dessutom EU-rätt :)

Pauledward gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield