• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Unbox

P-A

Sir Spamalot
Åhhhhh, fick paket i dag!
6A285704-6AEB-4749-94B0-901EDE752A0C-2010-000001910DCFFBFB_zpsf1893867.jpg


Med en trälåda i... Hmmmm... Vad kan det vara?
A2043DA9-B317-4548-903A-28DBDFE53798-2010-00000191168EFA19_zps224d308d.jpg


Aha! Fin låda. Är det passaroundklockan?
03159CE4-E0A3-4A5D-9E57-85BDC22FF066-2010-000001911EB2D1AD_zps9746729f.jpg


Nja, det är inte riktigt min tur med den än... Men vad kan det då vara?
Ligger ett trevligt etui i lådan iaf.
B6B330D3-A24A-4DF3-A136-54C85198EFCD-2010-00000191264E8BE5_zps90d5275e.jpg


Trevlig box måste jag säga!
9240BDA2-D3BD-41E8-B16D-EF8A4C19CC99-2010-000001912E50EB63_zps371fa19c.jpg


Sakta öppnas det...
95541FDB-3EEB-4DB5-8A30-A1EA40632DF9-2010-0000019135FEBEBD_zps4489f299.jpg


Ah, en Magrette Regattare Tiki PVD.
Men varför fick jag hem den?
F37BEB0D-1C4E-4C89-BA94-65EC8E01BC2F-2010-000001913E84A375_zps35513204.jpg


Inte var det för att sätta dit någon gnuggis iaf!
Här gör man permanenta saker!
1928F1C9-A36A-45E0-8BE6-361A2DC2D7CA-2010-0000019147ACBEF0_zps153d9dec.jpg


Det kommer bilder och en liten film när den är gjord (10/9). Så nu har ni något att se fram mot! ;)

I övrigt så måste jag säga att det är en riktigt trevlig klocka. Känns genuin och inte alls stor med sina 44mm. Grym lume också!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Your the man! Känner mig faktiskt stolt över att ha fått träffa dig IRL. Du kommer ju typ bli en såna där kändis nu ;)
 
  • Like
Reactions: P-A

P-A

Sir Spamalot
Jag har redan många tatueringar så jag kände att det skulle kunna bli roligt att göra detta :)
 

JayJay

Rolex
Härligt att bestämma att man ska gadda en logga för ett märke vars produkter man aldrig känt på. Galet. Respekt.
 
  • Like
Reactions: P-A

MJ24

Patek
2-Faktor
Dum fråga...men skall du alltså tatuera in loggan till ett mindre känt klockmärke?
Har du nån speciell relation till märket som t e x att det hjälpt dig rädda livet eller liknande...?
Frågar bara för att jag inte förstår...ingen kritik...det är ju ditt skinn och vidare...
 

P-A

Sir Spamalot
Dum fråga...men skall du alltså tatuera in loggan till ett mindre känt klockmärke?
Har du nån speciell relation till märket som t e x att det hjälpt dig rädda livet eller liknande...?
Frågar bara för att jag inte förstår...ingen kritik...det är ju ditt skinn och vidare...

Absolut!
Jag menar, det är ändå en juste logga. Jag har gjort så många sedan förut att jag nästan skiter i vad det är bara man får täcka lite hud ;)

Och det kommer troligtvis en KS tatto också.
Tänkte göra en fullsleve med bara massor av små bilder som tatueraren själv går bestämma merparten av :)
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Så RÄTT! Jag säger som JoberMan brukar säga: "man ska inte ta sin kropp på så jävla stort allvar"

En KS-logga på det så är du ju hemma! ;)
Ja, jag säger KÖR FÖR FAN! Jag avskyr alla långa utläggningar om vad folks olika tatueringar betyder. TV-serier som Miami Ink har verkligen tagit skruv i skallen på folk. Jag vill gadda en 20 liters vattendunk med tre röda rosor och en banner över där det står Fia. Det är ett minne av min moster som led av hydrocefalus och gick bort i våras.

Jag har en orm på överarmen som jag brukar säga symboliserar min exfru om någon frågar, men det är egentligen inte sant.

De två tips man annars kan ge är ju tänk stort och mycket färg. Är det loggan eller ansiktet som räcker ut tungan du ska göra?
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
+1. Tre av mina fyra är fyllegaddningar och den fjärde har övriga tatuerare trott varit en cover-up. Mao kör!

Grattis förresten. :)
 
  • Like
Reactions: P-A

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Ja, jag säger KÖR FÖR FAN! Jag avskyr alla långa utläggningar om vad folks olika tatueringar betyder. TV-serier som Miami Ink har verkligen tagit skruv i skallen på folk. Jag vill gadda en 20 liters vattendunk med tre röda rosor och en banner över där det står Fia. Det är ett minne av min moster som led av hydrocefalus och gick bort i våras.

Jag har en orm på överarmen som jag brukar säga symboliserar min exfru om någon frågar, men det är egentligen inte sant.

De två tips man annars kan ge är ju tänk stort och mycket färg. Är det loggan eller ansiktet som räcker ut tungan du ska göra?

Haha du är ju fan en komiker joberman.
 

Mr Chance

Kalmar
Jag vill gadda en 20 liters vattendunk med tre röda rosor och en banner över där det står Fia. Det är ett minne av min moster som led av hydrocefalus och gick bort i våras.

Kanske ska börja använda din förklaring när jag ska förklara min 20 liters vattendunk med tre röda rosor och en banner över där det står Fia. :)
 

P-A

Sir Spamalot
Ja, jag säger KÖR FÖR FAN! Jag avskyr alla långa utläggningar om vad folks olika tatueringar betyder. TV-serier som Miami Ink har verkligen tagit skruv i skallen på folk. Jag vill gadda en 20 liters vattendunk med tre röda rosor och en banner över där det står Fia. Det är ett minne av min moster som led av hydrocefalus och gick bort i våras.

Jag har en orm på överarmen som jag brukar säga symboliserar min exfru om någon frågar, men det är egentligen inte sant.

De två tips man annars kan ge är ju tänk stort och mycket färg. Är det loggan eller ansiktet som räcker ut tungan du ska göra?

Underbart!

Det blir Tiki ansiktet med tungan.
Ser ju lite rolig ut :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
För en gratis rolex i 100tusen kronorsklassen jag rista in KS/Rolex logga. Jag väljer ställe och storlek. Ni köper klockan :)
 

P-A

Sir Spamalot
Jag ser dock fram mot att få hem den andra också för att kunna jämföra :)
Sen så vill jag testa gummibandet på min klocka.
Läder är fint men vill ha något annat till om man ska bada med klockan.
 
Topp