• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Unboxing - finaste panerai klockan nånsin?! - Radiomir S.L.C 449

meo_swe

Audemars
Tack!
Det går finfint att byta straps på radiomir. Man använder en 1.4mm skruvmejsel på baksidan för att få loss stiften (lossa inte på skruvarna helt utan tillräclkligt för att stiften kommer loss).
Två skruvar uppe och två nertill.
9F6D1546-7C74-4F36-88E9-81F6FF49CFCA_zpss3n0v7xy.jpg
Ah. Så lätt alltså. Tack för titten, och än en gång en sjukt snygg panna!
 

lejake

Omega
2-Faktor
Magiskt. Kan vara den snyggaste klockan på KS i min lekmannabedömning. Grattis!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk
 

Tome

Cartier
More panna-unboxings to the ppl och mer är på gång! :)
Imorrn kommer det en till och sen rundar jag av min shoppingspree på måndag med sista pjäsen

Va fasen - 3 pannor på några dar!!! Vilken jädra godbit du bjöd på här. Såg inlägget först nu. Jag känner att en 47 skulle kanske kunna funka ändå trots mina spinkiga 17 cm. Vad har du för wrist-size?
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
Den där var verkligen fin berätta mer
449 är alltså en remake av 2533 som tros vara den första klockan som Panerai tillverkade 1938 (somliga anser 1936). Urverket kom från Rolex och namnet Radiomir kommer från det självlysande material man använde i klockan för att lysa i mörkret.
Eftersom det framkom att Radiomirmaterialet emitterade gammastrålningar ersattes detta senare av tritiumbaserad luminova.
Fram till rätt nyligen trodde man att det endast fanns ett exemplar av 2533, men till alla experters förvåning dök det upp en 2533 med sekundvisare (på position 9)!
 
Topp