• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Unboxing: Ingen himmel är så blå som min

zamboni

Omega
Jag har länge sökt ett komplement till min SD, men inte riktigt vetat exakt vad. Nu vet jag.

Ja, vi hostar igång då.

IMG_4177.jpg


IMG_4178.jpg


IMG_4195.jpg


Yes, en OQ17000 med blå tavla.
IMG_4190.jpg


Mitt första intryck är att den är lite "köttigare" än en vanlig DJ, men på ett bra sätt. Gillar verkligen djupet i den blå tavlan. Fick även med silverfärgad originaltavla och visare, perfekt om man vill återställa och speciellt med tanke på att jag inte visste om jag ville ha en OQ med just blå eller silver. Den blå får sitta på ett tag men får nog in på Bergströms ändå för nya packningar, här ska badas.

I sann KS-anda har jag smugit in klockan i hushållet, min fru vet alltså inget och jag tänkte kolla hur lång tid det tar innan hon upptäcker den.

Stort tack för ett grymt forum och till sist vill jag ju självklart rikta ett stort jättetack till JS!!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
fantastiskt fin klocka! Din fru kommer dock att märka den relativt snart då det i fortsättningen inte kommer att vara tyst vid middagsbordet, soffan, bilen .. ja det kommer aldrig mer att vara tyst så tillslut kommer frågan vad fan det är som låter.
Köttigt köp! :D
 

zamboni

Omega
Tack alla! Jag tycker faktiskt inte att den tickar så fasligt högt, är nästan lite besviken. Skämt åsido, den tickar förstås men hade förväntat mig ett betydligt högre ljud.
 
Topp