• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Unboxing X2 (!!!)

Jahaja, då var det dags igen.
Inom loppet av två dagar så hade vi två unboxningar på jobbet. Mycket trevligt måste jag säga! :)

Först kollegans...


IMG_1125_zps58f0cf1f.jpg


IMG_1127_zps8cdbc24d.jpg

Mycket väl paketerat av en viss Silvermink.

IMG_1128_zpsdf195f92.jpg


IMG_1129_zpsf0947b81.jpg


IMG_1130_zps553e7370.jpg

Julafton på jobbet! :woot:
På kollegans handled kan ni f.ö skåda en 47mm Oris Divers Titan small second - date. Mycket fet klocka.

IMG_1131_zps8efda26c.jpg


IMG_1132_zps0e6b12e2.jpg

Vid det här laget lär nog ingen ha missat vad det handlar om...

IMG_1133_zps2d276e55.jpg

Men sen då!?

Först unboxing #2 :eek:
 
IMG_1142_zps64c207df.jpg

Detta är alltså undertecknads senaste förvärv.
På handleden kan den observante se min Milgauss white dial.

IMG_1143_zps4eeda7d2.jpg


IMG_1144_zps9eaf2d72.jpg

Mycket fint, mycket fint. :)

IMG_1146_zps6c078839.jpg

Kul med så många av originaltillbehören! Jag tror nästan inte att något saknas?

IMG_1147_zpsac07ee1d.jpg


IMG_1148_zpsbe8a59f5.jpg

Kollegans 116710 till höger, min 16710 till vänster och min Milgauss i bakgrunden. :D

Detta är ytterst improviserat med mobilkamera, och bilderna håller inte sedvanlig standard, så jag ber om ursäkt för detta och återkommer med riktiga bilder under helgen!
 

tim.stockholm

Cartier
2-Faktor
Oh la la, GRATTIS till er båda.

16710 är grym, men länken/spännet på de nya Rollarna är i en klass för sig.

Once you go nya spännet, you never go back!
 
Thanks,

Jag har haft GMTn ett par timmar nu och jag måste säga att den är extremt bekväm att bära.
Maxi-caset väger något mer.
Vi tog fram vågen och GMTn låg på typ ~125g om jag inte missminner mig, och Maxi-caset på 152g och Milgaussen på 153g. Med alla tre bredvid varandra kan man konstatera att Milgaussen känns väldigt blingig och stor, speicellt med tanke på att den inte har något kronskydd, eller någon vredring som förhöjer intrycket av klockans storlek.

GMTn skall dock få sig ett nytt bezel. Bilderna gör den röda färgen något mörkare än verkligheten och jag tror att det skulle göra pricken över I:et.
 
Topp