• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Unik Omega!

meo_swe

Audemars
Den känns lite som den där Franck Müllerklockan, eller snarare så har FM snott idén från Omega... Är man tillräckligt excentrisk kan den absolut funka. Men då ska man gärna ha glasögonskalmarna på öronen och klockan ovanpå skjortärmen ;-)
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Jag tycker den har klass. Men för 150k skulle JAG nog välja en Rolex eller Patek istället (om man kan få en Patek för 150k).
 

demondave

Rolex
Inte min tekopp. Hade haft problem med Sotji-kopplingen idag även om det hade varit en snygg klocka, oavsett tillverkare. Ryssland idag är i mina ögon sjukt, med väldigt sjuka värderingar. Så oavsett om det hade varit min graal, hade det inte funkat med den kopplingen.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ser ingen anledning att inte köpa någon liknande den här istället...
(ommålad tavla kanske?)

Sedan får man ju 143 000:- att köpa annat för :)

http://www.tradera.com/item/190118/...4k-nyservad-och-nytt-plexiglas-allt-original-

omega 33.jpg
 
D

Deleted member 1265

Guest
Hmm. Unik betyder enda i sitt slag.
En av 100 är ngt helt annat.
Lite som ganska steril, den ordkombinationen finns inte.
 
  • Like
Reactions: par

Ricrob

Patek
Jag orkar inte lösa igenom alla sidor Av smädelser men jag säger "gilla"! Väldigt elegant och klassisk. Inte de fäste jag lägge 150 på men ändå. Gillar?
 

Ulf L

Omega
Ja speciellt vacker är den inte, men kanske unik för att vara en Omega?


Skickas från min iPad via Tapatalk
 

fc2

Rolex
Gillar stilen. Vad sitter i? Om det sitter ett co-ax i men detta inte är annonserat på tavlan är det nog det bästa med denna klocka och något som Omega bör börja med på sitt övriga sortiment. Är allergisk mot överdrivet mycket text på tavlor, där Rolex kanske är skräckexemplet.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hmm. Unik betyder enda i sitt slag.
En av 100 är ngt helt annat.
Lite som ganska steril, den ordkombinationen finns inte.

Eller lite gravid....

On topic så sällar jag mig till flertalet: skulle lägga de 150 kakorna på nåt annat. Och sedan kan jag tycka att Omega skitit i det blå skåpet när de ger ut en klocka till ära för olympiska spel som en oljestinn banditregim köpt av en genomkorrupt Internationell Olympisk Kommitté. Men det kan väl å andra sidan sägas om många internationella sportevenemang...
 
Topp