Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Universal Geneve Polerouter - substitut för ångrad flipp

Diskussion i 'Vintage' startad av Ariste, 5 november 2012.

1. Ariste
    Trådstartare

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Ägde för några år sedan en Universal Polerouter med den tidiga hammarautomaten och har många gånger ångrat att jag i ett svagt ögonblick bytte bort den. För några veckor sedan dök chansen upp att byta till mig en liknande klocka men denna gång med patinerad tavla, en vackert kakaoprickig tavla. Under den vackra tavlan och den eleganta boetten slår UG:s kaliber 138 SS som satt i de tidigaste versionerna av Polarouter/Polerouter. Den här hammarautomaten slår verkligen....tung och mjuk på samma gång. Svårt att beskriva hur en hammarautomat känns, den måste upplevas! Kvar på min lista med verk som upplevs lite annorlunda står stämgaffelverk, men det ska garanterat testas i framtiden.

Det har tipsats om denna förnämilga resurs tidigare, vill man fördjupa sig inom modellerna Polerouter/Polarouter så börja här:
    http://www.polerouter.de/index-english.htm

2. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Otroligt vacker stooort grattis!!!

3. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Underbar! De är verkligen vackra, men lade ändå min precis på lådan. Bar den aldrig så nu får den testa sin tur hon nästa forumist. Min lite senare även den med kul patina, dock med microtor.

4. Ariste
    Trådstartare

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Tackar, den landade som en mogen förälskelse...svårt att motstå de svängda luggarna och tavlans zonlösning! :)

5. Ariste
    Trådstartare

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Tackar, ibland måste vissa gå och jag hoppas du inte ångrar ditt beslut. Din med microtor har vacker patina, påminner om min i hur den äldrats...spräckliga och granna! :)

6. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Är det originallänk på den andra?

Riktigt ball.

7. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Nej, en noname bead of rice länk. Sitter på en Chronomat 769 nu.

8. Ariste
    Trådstartare

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Bead of rice är fint ibland, riktigt bra kombo ovan med UG:n. Har du bild på chronomaten med ricebeads på?

9. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Aurums skönt patinerade polerouter gjorde inte en så lång resa denna gång, den sitter nu på min nöjda arm, galet väldesignat med verk av högsta kvalitet, för rimliga pengar!!!

Om jag skulle bli "fan boy" och välja ett enda märke att hålla mig till härefter så vetefasen om inte UN låge bra till... grymma dressare i 50-60-70-tal, uunderbara kronografer i 40-50-60-tal, håårda assymetriska polerouter Sub i 60-tal!

10. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Sitter riktigt bra på dig! - bra fångat!

11. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

man får tacka Aurum, han har följt mitt famlande i Polerouter-djungeln och erbjöd galant räddningen!

12. Ariste
    Trådstartare

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Gratulerar till fångsten, kul att den stannade inom KS! :) Snygg bild och fin patina...är det hammarautomat i den?