• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Universal vintage dressur 18k *Prisbump 20150323*

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Säljes: Universal i 18k guld

Inköpt på Gamla Klockor i Stockholm för några år sedan men har mest legat i lådan sedan dess. Enligt informationen jag fick då är den från 1940-talet, materialet 18k rött (rosé?) guld och urverket är ett manuellt kaliber 128. Jag har mätt gången de senaste tre dagarna med appen Watch Accuracy och enligt den går klockan -5,3 sek/dag (liggande i lådan).

Boetten är 32-33mm utan krona och 40mm lug-to-lug. Ett klassiskt dressur med andra ord.

Glaset är i bra skick och klockan kommer på ett svart Hirschband som är minimalt använt. En repa på baksidan vid ena bandhornet (se bild). En del patina och småskador på tavlan finns förstås – det är ju trots allt ett 70 år gammalt ur... Se bilder för egen bedömning av det yttre skicket.

Pris: 3.500:-
Nytt pris: 3.000:-

PM:a om ni har några frågor eller vill ha fler bilder.

Inge retur vid F2F. Vid skickad klocka gäller retur inom 24 timmar (från det att köparen hämtat ut klockan) om klockan inte motsvarar beskrivningen. Köparen bekostar frakten och jag returnerar pengarna när jag sett att klockan kommer tillbaka i samma skick som den var när jag skickade den.

/Henrik

Universal%20Tavla%202_zpsrzg0vhpc.jpg

Universal%20Tavla%203_zpsk99acygs.jpg

Universal%20Tavla%204_zpsfvctbzsv.jpg

Universal%20Tavla%201_zpssmgwz04f.jpg

Universal%20Spaumlnne_zpsebeiwnpi.jpg

Universal%20Glas_zpspjpm1ltd.jpg

Universal%20Baksida_zpsyg64apbz.jpg

Så ett wristshot där klockan sitter på ett annat band.
DSC_0631.jpg
 
Topp