• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Up and coming klockmärken

Manks

Omega
Vilka märken tror vi är up n coming när det kommer till både credd och värde?

Sent from my Nexus 10 using Tapatalk
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Longines tror jag (och swatch hoppas) att Longines kan ta omegas gamla plats. Medan omega försöker att röra sig uppåt och utmana rolex. Omega satsar ju på nya fina verk. Men kommer det räcka? Rolex är Rolex.
 

Dammen

Cartier
Jag tror både Tudor och Sinn kommer fortsätta att stiga i både pris och coolhetsfaktor. Även vintage-Omega har ju rusat i pris de senaste åren. Om jag talar för mig själv så blir ju de gamla Heuer-kronograferna bara coolare och coolare!

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
 
Longines är på uppgång och vill ta plats där Breitling och Omega är idag...

Omega klättrar uppåt och kommer börja fightas ordentligt med Rolex...

Känns som Tissot oxå vill upp ett snäpp till Longines gamla plats...

Tag Heuer verkar vilja hoppa upp där Breitling och Omega är idag...

Chopard känns som dom ligger i...

Panerai klättrar uppåt iom att dom sakta fasar ut sina enklare verk mot sina in-house...

Mina 2 c...
 
Frederique Constant är ju up and coming när det gäller antal ADs och exponering. Dock levererar de inte direkt på "credd & värde" i alla fall inte hos oss klockentusiaster.

Annars håller jag med om att Longines verkar vara mest på G just nu och tror också att Zenith har framtiden för sig.
 
Frederique Constant är ju up and coming när det gäller antal ADs och exponering. Dock levererar de inte direkt på "credd & värde" i alla fall inte hos oss klockentusiaster.

Annars håller jag med om att Longines verkar vara mest på G just nu och tror också att Zenith har framtiden för sig.

Helt rätt, Fredrique Constant kommer nog att klättra, har kollat på ett par av deras modeller, riktigt schyssta, postade lite om dom för ett tag sedan

https://klocksnack.se/threads/fredrik-constant-snygg-men-stor-budget-dressare.20645/

och ja, Zenith verkar vara på rätt spår nu...
 

SSL

Audemars
Omega har för många billiga modeller för att kunna utmana Rolex.

Eller, är det bara jag? :oldman:
 
Omega har för många billiga modeller för att kunna utmana Rolex.

Eller, är det bara jag? :oldman:

Inte längre/länge till, dom har/håller på att fasa ut alla Quartz osv, men visst prismässigt ligger dom ett snäpp under, men dom utmanar nog på märkesnivå, avecklar många av sina köpcentrums ADs och satsar på att bara finnas i butiker med fler premiummärken, egna boutiquer osv...

Omega går enligt vad man hör framåt med stormsteg i Asien och tar säkert mark av Rolex och kommer nog göra det annu mer, men det tar nog lååång tid innan Omega som märke värderas högre än Rolex av gemene man....
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Tudor har levererat starka modeller i flera år och hypeats massor. Kommer troligen fortsätta och dra upp priset på vintage också.

Nomos lanseras i USA närmast framöver, vilket är naturligt för växande företag som vill växa mer.

Longines känns också pågång, vintagemodeller blir mer hypade men dom måste släppa lite roligare nya än reissues rakt av.
 

SSL

Audemars
Omega går enligt vad man hör framåt med stormsteg i Asien och tar säkert mark av Rolex och kommer nog göra det annu mer, men det tar nog lååång tid innan Omega som märke värderas högre än Rolex av gemene man....

Jag kan inte ens se det ske. Dom kan säkert bli det mest säljande o så. Men som premium kommer dom aldrig om. Rolex är alldeles för etablerat som lyx.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag tycker det är lite synd att Zenith har så sjukt mycket fula klockor i sin DeFy serie. Vissa av dom är snuskigt snygga men dom känns som att de är de fjuttiga 1%.
Typ denna hemska skapelse som jag verkligen inte förstår hur den ens kan ha släppts...
ZENITH+Defy+Xtreme.jpg


Sen ser man denna ur DeFy serien som är riktigt snygg!
defyclassic.jpg


Fasar dom ur de äckliga rymdskeppen som liknar BR Leksaker klockor så kan det verkligen gå upp i status och marknad tror jag!

Sen har ju Zenith ett antal riktigt helgrymma ur som man omöjligtvis kan ogilla. Allting i El Primero serien är ju bara perfektion!
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar Breitlings Transocean serie. Kanske är dom på väg bort från GBG-bling mot en mera sansad profil? I så fall kan det nog vara nåt.
 
Topp