• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upp och hoppa, det är FREDAG

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Snart dags för en flaska vin eller två!
6cmafv7.jpg
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Har tyvärr haft bättre nationaldagar än denna. Sitter på veterinärakuten och väntar efter att jycken blivit attackerad av en kamphund som rymt från sin tomt över 100 meter bort. Fanskapet försökte även hoppa upp i barnvagnen när bebisen vaknade och började skrika. Borrade sig fast i vår jycke och släppte inte taget på tre minuter trots att jag låste fast den hårt och trots konstant våld från mig och fästmön (som för övrigt själv fick en del blessyrer). När den väl släppte hängde mycket kött och hår med.. Vågar inte ens tänka på vad som hänt om jag inte varit med på promenaden..

Skäms nästan för att ha med klockan på bilden (det, mina vänner säger som ni förstår inte lite), så vidrigt var det..


image.jpg
Satan kompis, hoppas allt under omständigheterna är bra, ta hand om er!
 

Isodor

Audemars
Tack för omtanken alla. Vår hund är kvar hos veterinären några timmar nu för sövning, rakning av bettområdet och åtgärd. Fästmön har som sagt en del blessyrer men är mest skärrad.

Den andra hundens kvinnliga ägare kom farande i bil (?!), troligen efter att ha hört skriken. Hon var väldigt ursäktande och påstod att hon skulle göra sig av med hunden. Även husse ringde upp fästmön senare och var tydligen ganska bedrövad och påstod att han skulle göra sig av med hunden..

Polisanmälan torde vara rätt åtgärd, även om befintlig lagstiftning och framför allt dess tillämpning förefaller vara tämligen uddlös..

Bor inte du i sumpan? Var isf??

Riktigt tråkigt!! :/

/hundägare
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har tyvärr haft bättre nationaldagar än denna. Sitter på veterinärakuten och väntar efter att jycken blivit attackerad av en kamphund som rymt från sin tomt över 100 meter bort. Fanskapet försökte även hoppa upp i barnvagnen när bebisen vaknade och började skrika. Borrade sig fast i vår jycke och släppte inte taget på tre minuter trots att jag låste fast den hårt och trots konstant våld från mig och fästmön (som för övrigt själv fick en del blessyrer). När den väl släppte hängde mycket kött och hår med.. Vågar inte ens tänka på vad som hänt om jag inte varit med på promenaden..

Skäms nästan för att ha med klockan på bilden (det, mina vänner säger som ni förstår inte lite), så vidrigt var det..


image.jpg


Skönt att det gick så bra som det gick! Tråkigt att hunden fick sig ett sådant otäckt bett och att frugan fick sig ett bett, rätt att göra en polisanmälan, jycken som bet kan inte ha alla getter hemma tyvärr. Tråkigt att han måste avlivas, men det kan dessvärre hända igen, men då men än värre utgång. Håller tummarna för att allt går bra med er.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Många sköna klockor i denna tråd. Skymtade bl.a. en vintage Hamilton, modernare FF och en JLC chrono på sid 4 :)
 
Topp