• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppackning "Dadi 50w"

Minuteman

Rolex

newk15

Cartier
Någon som har koll på hur stor skillnaden blir sett till effekten? Finns exempelvis en på kjell på 160 W för 1000 kr.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
@eriksson850 Funderar på en tvätt och hittade denna tråd - skulle du fortfarande rekommendera denna, 3 år senare?
Nja tveksamt, för 160:- är det en fungerande tvätt men har sett att de blivit dyrare på ebay + sämre växelkurs sek/usd har även det hjälpt till. Tvätten är ok och jag använder den, men tror inte det skiljer så mycket i pris jämfört med tvättarna från kjell o dyl som ser lite rejälare ut...
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Nja tveksamt, för 160:- är det en fungerande tvätt men har sett att de blivit dyrare på ebay + sämre växelkurs sek/usd har även det hjälpt till. Tvätten är ok och jag använder den, men tror inte det skiljer så mycket i pris jämfört med tvättarna från kjell o dyl som ser lite rejälare ut...

OK, då kollar jag lite på vilka modeller som finns där. Tack för snabbt svar.
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Vad tror ni om denna då? 45kr (och sen iofs 18kr i frakt också...). Verkar kraftfull, drivs med 2 AA batterier. Kvalité? Ok, kanske inte det. Jag letar vidare... ;)

upload_2017-1-15_16-47-48.png


http://www.wish.com/search/ultrasonic#cid=54ad056b1c3ab20ad3a649cc
 

rogart-63

Patek
Köpte en från China och den höll i två dagar innan den brann upp. Så köp en här hemma istället.Haft en från Clas olsson som jag byt ut 4 gånger under två år? På garantin. I China finns bara RK garanti :p? Vet inte om Kjelles är bättre? Nästa gång blir det att testa den eller köpa en av bättre kvalitet?
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Japp - kan meddela att maskinen från Clas Ohlson funkar. Ett Royal Oak länk och 5 minuter i skillnad mellan vattnet i de två glasen. Var i och för sig ett tag sedan jag gjorde rent armbandet så jag kan inte bara skylla smutsen på alla som kollade på den på vinterfesten igår... ;)

20170115_223518.jpg
 

axner93

Breitling
Är det bara vatten i tvätten eller använder du dig av något medel också? Funderar på att köpa tvätten själv nämligen!
 

Kapten Krok

Breitling
Köpte en ULT idag, 55w hos classe. Körde i 10 minuter med såpa och varmt vatten.Vet inte riktigt...Antingen så har jag tvättat länken lagom mycket innan eller så behöver man mera effekt. Blir skit kvar mellan länk och själva boetten. Dock lätt att torka bort med papper eller handduk. Några spontana kommentarer. Är Kjell och co bättre än classe. Eller vad har ni köpt på sistone?
 

Bilagor

  • 20200915_155219.jpg
    20200915_155219.jpg
    856.7 KB · Visningar: 7
Topp