• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppackning: Värdig beater?

Johanw

Cartier
Jakten efter en värdig beater kanske fått sitt slut. Har liggande Alpha, Seiko och Orient vilket fått epitetet beater men alltid fallit på att när jag väl ska bara ösa på mig en klocka för att t.ex. rensa hängrännorna så har dom alltid behövt ställas/dras upp då det är automatare. Så nu har jag blivit med Quartz.

IMG_2064.JPG
Pixlar namnet eftersom det annars blivit en direkt give away.

IMG_2065.JPG

Bubbelplast ska väl inte behövs till en beater?

IMG_2066.JPG
Anspråkslös ytterbox. Enkel att ersätta om man vill ha full set.

IMG_2067.JPG
Ser ut som ett glasögonfodral? Märket avslöjat.

IMG_2068.JPG
Bäst att köra på PVD ifall man måste anfalla på natten.

IMG_2070.JPG
Beställt en gäng PVDade nato/zulu från Time Factors då jag inte förstod varför man får ett nato med blanka detaljer. Såg sen att det var ett Phoenix vilket inte har PVD? Och kan väl anses som hovleverantör?

IMG_2079.JPG
Också dom obligatoriska

IMG_2075.JPG


Än så länge är jag inte imponerad. Vridringen är allt annat än distinkt och glappar bakåt, känns dessutom plastig. Får se om den växer på en som andra klockor faktiskt lyckats med.
 

Johanw

Cartier
Skönt också att fått T-tavla fast med Luminova:

Watches are now Luminova luminous and not Tritium; however, currently, the dial
still shows the T in a circle, which will be a rare watch in time, as new stocks
will have L on the dial.

Sitter nu och masserar Time factors remmarna för fullt då dom är stuva som satan.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! Tycker den ser rätt snygg ut på det svarta natot. Lite plastig kanske, vilket du bekräftar lite, genom påpekandet av den glappa vridringen. Återkom gärna med fler intryck efter en tid.
 

Emil

Cartier
vad säger panelen, är den värd sina stålar eller skall man lägga sina puckar på annat?
 

Johanw

Cartier
Tre månader senare så får jag säga att den är värd pengarna. Använder den mycket mer än jag trodde men säkert för att den alltid har rätt tid och inte behöver ställas. När jag blev tvungen att byta datum efter 61 dagar hade den dragit sig 2 sekunder. T.ex när jag nu renoverar tvättstugan skulle jag aldrig våga använda någon av mina andra tre plastglasklockor. Enda som den möjligen faller lite på är PVD. Även om det är en beater så stör det mig om jag använder natoband med blanka detaljer. Så fått köpa fler band i de färger jag använder mest med PVD detaljer. Lätt en ur&skur klocka. Och alltid en bild ;)

wp_20140502_17_48_24_smart-jpg.33390
 
Topp