• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppackning!!

Guinness

Cartier
Grattis! häftig klocka men varför behävs en bezelöppnare?


Någon kan säkert förklara detta bättre än mig men eftersom uret är byggt separat ifrån huset (se bild)
9d3tjKz.jpg


så först tas kronan bort och sedan kan urverket skruvas ut ur huset.
irzzcaY.jpg


därför en bezelöppnare behövs. Klurigare att skruva utan den.

Bilderna återigen lånade ifrån den eminenta 222 tråden på thehourlounge.
 

Brogren

Cartier
Intressant läsning och stort grattis till dig! Tråkigt att höra med servicen. Får hålla tummarna för att en vanlig urmakare kan fixa en service så du slipper skicka ner den till VC.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Spännande! Det där gillar jag. Bra tänkt.

Grattis!

A

PS. Läser på lilla mobilen och trodde först att alla de fyra klassikerna var dina. Antar att du kanske är på väg i den riktningen? I så fall: WOW! Av dessa, så är din och ingenjören, enligt min mening, de mest spännande.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Återbesöker tråden. Berättade nyss för andra hälften hur mycket jag uppskattar den passion, som helt uppenbart måste finnas för att få till den här typen av köp.

Det är ju helt klart enklare att ta med sig en påse pengar till en AD och gå därifrån med en sprillans Rolex, Omega, IWC, ... välj själv.. Det är förstås kul det också, men inte samma...

Mitt slumrande habegär efter den klassiska Ingenieuren tycks ha väckts...

Mvh A
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Återbesöker tråden. Berättade nyss för andra hälften hur mycket jag uppskattar den passion, som helt uppenbart måste finnas för att få till den här typen av köp.

Det är ju helt klart enklare att ta med sig en påse pengar till en AD och gå därifrån med en sprillans Rolex, Omega, IWC, ... välj själv.. Det är förstås kul det också, men inte samma...

Mitt slumrande habegär efter den klassiska Ingenieuren tycks ha väckts...

Mvh A
 

Guinness

Cartier
Återbesöker tråden. Berättade nyss för andra hälften hur mycket jag uppskattar den passion, som helt uppenbart måste finnas för att få till den här typen av köp.

Det är ju helt klart enklare att ta med sig en påse pengar till en AD och gå därifrån med en sprillans Rolex, Omega, IWC, ... välj själv.. Det är förstås kul det också, men inte samma...

Mitt slumrande habegär efter den klassiska Ingenieuren tycks ha väckts...

Mvh A

Tack, min sambo förstår dock inte riktigt grejen. Hoppas din var lite mer förstående. Det är skoj att ha en klocka att leta efter. Denna har jag varit på jakt efter under detta år så det gick relativt snabbt att hitta:)

Jobba på efter den gamla ingenieuren, vore roligt att se den i en uppackningstråd.

Någon som kan svara på huruvida jag kan ha på mig klockan efter att den har legat stilla i 20+ år? Finns det någon risk med att använda den innan service? Den går faktiskt riktigt bra och håller tiden.
jnrph2s.jpg


18038 som fick ersättas på armen.
sJChawl.jpg
 

demondave

Rolex
Jäklar, vilken klocka! Grattis!

Är svag för Genta-IWC'n sen tidigare, och har en thing för ovanligt. Den där plockar många poäng hos mig alltså :)
 
Topp