• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppbiffning av ss daytona-caset i smyg...?

Zed

Swissera
Professional Dealer

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Å andra sidan så var denna förbättring en positiv sak, jämfört med den nya smurf/poop-daytonan som jag tyckte var en besvikelse
 

David

Bödeln
Finns det någon Rolex-ref som inte fått ett antal oannonserade förändringar under sin produktionstid?
 
Om det stämmer så är det ingen biggie, små förändringar är väl okej men att ändra tavlan till en helt annan som på 116613 är ju rent ut sagt skumt att inte annonsera...

116613 blir ju en helt annan klocka med den nya tavlan...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Lite av charmen med Rolex att de hela tiden ändrar små, små saker utan att någon riktigt vet hur och varför. Stämmer detta så är det i mina ögon en ganska schysst och smakfull uppdatering.

Dock tråkigt att de inte kan få till urtavlorna som på gammal god tid. Jag har svårt för taveldesignen med de smala ringarna istället för enkelfärgade subdials. Keramisk svart bezel hade också varit en trevlig uppdatering på ståldaytonan men jag antar att den kommer på några år när man maximerat vinsten på pt- och guld-daytonan.
 

POO

Panerai
Men om man tittar på Rolex hemsida finns både bilden på den påstått uppbiffade daytonan och bild på en som verkar obiffad i samma sammanhang, precis under.
Det kan ju vara så att Rolex bilder egentligen är 100% photoshop, för så ser de ut, och att de gjort alla bilder efter samma mall.

Är det bara jag eller är deras hemsida sämre än någonsin???
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Klart att de inte behöver annonsera alla justeringar. Men om de biffar upp caset lite så borde se ju inkludera det i sin marketing eftersom de biffat upp de övriga sportisarna redan.

De känns lite inkonsekventa bara, ena förändringen är "bäst i världen sen skivat bröd" medan andra förändringar inte ens nämns

Ovan är att hårddra det eftersom det rör olika saker och magnitud, men ändock intressant
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Åsikterna är delade om detta. Ska bli spännande att se hur det egentligen är.
 

David

Bödeln
Inte en chans att någon som hänger på forum, slösar AD-tid med frågor utan svar och envisas med att pruta för att sedan ändå köpa begagnat tillhör den primära målgruppen.

Målgruppen är den kinesiska herren jag observerade på Heathrow som tittade på fyra klockor i två minuter, köpte tre av dem utan prut och stoppade på sig dem utan att bry sig om boxen på disken.

För övrigt är alla produktbilder på nya klockor i Rolex-materialet 100% CAD.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Om det nu är någon skillnad så tycker jag att den nya kändes mer enhetlig. Snygg!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Inte en chans att någon som hänger på forum, slösar AD-tid med frågor utan svar och envisas med att pruta för att sedan ändå köpa begagnat tillhör den primära målgruppen.

Målgruppen är den kinesiska herren jag observerade på Heathrow som tittade på fyra klockor i två minuter, köpte tre av dem utan prut och stoppade på sig dem utan att bry sig om boxen på disken.

För övrigt är alla produktbilder på nya klockor i Rolex-materialet 100% CAD.
Visst är det så, att många här inte är deras primära målgrupp, det är ju ingen hemlighet

Dock så vore det ju lite roligt om de inte ändrat själva klockan, utan att deras autocad-avdelning gått bananas en fredagseftermiddag med för många pilsner innanför tyroler-västen
 

paradis

Audemars
Inte en chans att någon som hänger på forum, slösar AD-tid med frågor utan svar och envisas med att pruta för att sedan ändå köpa begagnat tillhör den primära målgruppen.

Målgruppen är den kinesiska herren jag observerade på Heathrow som tittade på fyra klockor i två minuter, köpte tre av dem utan prut och stoppade på sig dem utan att bry sig om boxen på disken.

För övrigt är alla produktbilder på nya klockor i Rolex-materialet 100% CAD.
Köpte han Rolex..?
 
Topp