• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppe med jubile-tuppen...

acce1999

Patek
2-Faktor
... vad gör man när sömnbehovet inte är större än att man vaknar av sig själv runt sex-, sjusnåret (och ibland före det) av sig själv, oavsett om det är måndag eller lördag?

Tja, man kan ta en träningsrunda - om det lockar, eller se en dokumentär (finns så många sätt att se inspelat material numera), läsa en bok, dricka sig mätt på kaffe, jobba undan lite eller nörda ner sig tvärs alla klockforum och kanske botanisera i duktigt gamla bilder som redan postats på annan plats, men som kanske skulle kunna väcka intresse här (temat bör framgå):

16200j_orange_1.jpg


2011_08030472.jpg


Picture060.jpg


Picture029.jpg


mvh A
 

JayJay

Rolex
Jag är för egen del ingen utpräglad jubileälskare. Har lite svårt för det faktiskt. Gillar däremot när andra kör all-in på ett koncept. Blir liksom lite coolt.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Faaaaan va snyggt, Me like.
Men jag har faktisk aldrig funderat på att sätta jubilee på exp1, där passar jag nog.
Jag fastnade verkligen för jubilee när jag hade en datejust.
/j
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jubilee, hör ju till på en skön vintage gubb-DJ.
Haha! Spot on! "Har du farbror-klockan på dig?", är kommentaren jag får när jag klär på mig DJ på jubile...

Även om jag gillar jubile (är otroligt skön på handleden) så blir det allt för sällan. Klockorna ovan hör alla hemma på Oyster, men då och då skojar jag till det. Har till och med övervägt att skaffa en extra 14270 för att kunna ha en på Oyster och en på Jubile, för snabb växling ... men förnuftet har segrat och än så länge har "marginalpengarna" som skulle kunna ha gått till en till 14270 i stället gått till nytt (eller snarare gammalt)...

A
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Faaaaan va snyggt, Me like.
Men jag har faktisk aldrig funderat på att sätta jubilee på exp1, där passar jag nog.
Jag fastnade verkligen för jubilee när jag hade en datejust.
/j
Tack!
Du kan vara lugn Explorern har bara haft någon enstaka dag på jubile sedan jag köpte den i mitten av 1990-talet. Resten av tiden på Oyster.

A
 
Topp