• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppfräschning av Rolex

fredrik

Omega
Lämnade in min Deepsea för uppfräschning i lördags. Där är några djupa hack och jag sa att de inte behövde slipa ner hela klockan för att få bort allt.
De nämnde då att de (Rolex, DS skickas ner där) sprutar på metall så jag kunde nog räkna med att klockan skulle bli väldigt fin.

Men hur funkar detta med kantskador? Tänker mest på allt snack om luggar som är bortslipade på äldre klockor. Är det så att man inte använder sprutlösningen på äldre klockor eller är det så att sprutlösningen bara täcker hack inne på boetten liksom?

Någon som vet mer om denna tekniken och vilka möjligheter den har?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Här har du info på hur proffsen gör. Lämnar man in till någon som inte arbetar med detta på heltid, så slipar de för hand direkt, vilket kan ge väldigt dåliga resultat.
http://forum.tz-uk.com/showthread.p...xample-pics-on-page-3/page3&highlight=lapping

D20_4266.jpg

D20_4309.jpg

D20_4337.jpg
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Fan va snyggt det blir. Någon som har koll på vad detta kostar mot vanlig polering? Känns dyrare..
 
Topp