• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppgraderad klockhylla

Geparden

Audemars
Hallå.
Tänkte dela med mig av mitt "showroom"-bygge här hemma.
Har mutat in mig och de mina i ett av facken i arbetrummet, men det har länge sett alldeles för tråkigt ut med klockor i boxar lite huller om buller.
image.jpg


Så en barnfri eftermiddag satte projektet igång.
Först in med lite LED lampor och uppbyggnad av lite olika nivåer:

image.jpg


Sen var det bara att klä in kalset med en mysig textilmatta:

image.jpg



Klart!

image.jpg


En klar förbättring tycker jag själv. Tänkte först ha vissa ur på stativ men jag tror det får duga som det är tills det krävs av utrymmesskäl.

Tack för mig.
 
Senast ändrad:

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Absolut! Det är lätt att lägga klockorna i lådor där man plocka fram dem då och då!
Kanske en annan färg på väggarna (sidorna) för att rama in det helt!

Kul idé!
 

rogart-63

Patek
Hallå.
Tänkte dela med mig av mitt "showroom"-bygge här hemma.
Har mutat in mig och de mina i ett av facken i arbetrummet, men det har länge sett alldeles för tråkigt ut med klockor i boxar lite huller om buller.
image.jpg


Så en barnfri eftermiddag satte projektet igång.
Först in med lite LED lampor och uppbyggnad av lite olika nivåer:

image.jpg


Sen var det bara att klä in kalset med en mysig textilmatta:

image.jpg


Hatar döda utrymmen så sista avsatsen kan lyftas och fyllas med diverse:



Klart!

image.jpg


En klar förbättring tycker jag själv. Tänkte först ha vissa ur på stativ men jag tror det får duga som det är tills det krävs av utrymmesskäl.

Tack för mig.
Snyggt jobbat men vad är det i ostkupan ?
 

Sputniq

Panerai
Riktigt snyggt! Det gör mig dock lite deprimerad att se då jag själv är så jävla ohändig rent ut sagt... :grumpy: Hur gjorde du för att få det sista steget upphöjt så att du kunde lägga in boxarna (bild 4)? :)
 
Topp