• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppgraderingar av KS!

jabla

Sarlacc
En kanske något dum fråga (jag är inte den mest bevandrade när det gäller IT), det här med GPS-positionerade bilder, finns det någon risk för det i någon av de former som vi kan ladda upp bilder här? Det skulle kännas olustigt om folk kan se var bilderna är tagna (inbrottsrisk etc.).

Sådana exif-data verkar försvinna när bilden laddats upp.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tryck på punkterna längst till höger och välj Bilaga under Fotodelning.

ImageUploadedByTapatalk1389878281.725060.jpg
uploadfromtaptalk1389880937815.jpg
Testar, tack!

mvh
theargonaut
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Funkade! Men jag såg inte bilden när jag försökte förhandsgranska på iPhonen.
 

Sond

Patek
En väldigt bra funktion detta med bilderna! Resten låter också bra. Men då det redan tidigare var ett blixtsnabbt forum kallar jag det; framtidssäkrat..:) Tack för det arbete ni lägger ned på KS!
 

16610

Patek
2-Faktor
Jag testa precis! Från mobilen... Hur jäkla gött som helst! Helt jäkla underbart! Snyggt jobbat! Världsklass
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Det ska gå, har dock ingen kontroll på hur telefonen fixar det efter att man tryckt på att ladda upp dock. Kan vara Android som spökar?

Den rutan kommer efter jag har tryckt på välj fil.
HTC One, Android 4.3 och senaste Google Chrome, var även samma med inbyggda webbläsaren.

Empa:
Vad händer om du klickar på kamera "kameran startar, Kan du välja bild därifrån?" om det går bör du kunna lägga till bild därifrån!?

Nej, den hamnar i något "ta bara kort" läge.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Den rutan kommer efter jag har tryckt på välj fil.
HTC One, Android 4.3 och senaste Google Chrome, var även samma med inbyggda webbläsaren.



Nej, den hamnar i något "ta bara kort" läge.

Kan nog tyvärr inte hjälpa dig med det där... Verkar fungera på andra Android-lurar?
Är taskigt bevandrad på Android också, äger inte någon telefon med Android... :/
 
Topp