• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 584 38.0%

  • Totala väljare
    1,536

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
1ZuWYuu.jpg


Min gamla 2531.80

Snygg kombo!!
 
Underbar tråd, vilka fina klockor ni har! :)

Jag har velat ha en SMPc ett bra tag, 1-2 år kanske. Tänkte köpa mig en i examenspresent förra våren efter 6 års studier men blev inte av.
Så när skatten äntligen dimpte ner i kombination med klart nytt jobb och sommar, tänkte jag vafan! Nu får det vara nog med att kolla alla (få) unboxing och retentionsvideos som finns på tuben om och om igen. Jag hade bestämt mig att jakten kan börja på riktigt.

Idag var jag på hugget efter en 2254.50 som hann vara ute en stadig timme på köp & sälj men ramlade såklart på målsnöret. Lika bra med facit i hand då jag vill ha en SMPc egentligen.

Började scanna CH24. Hittade en återförsäljare från Monaco, Mall of the watch. Började kolla recensioner på klocksnack och på deras hemsida. Hittade en tråd då en kille beställt en sub nyligen via dem. Ringde CH24, dem hade bara positiva saker att säga, mailade först och sen ringde jag mall of the watch och fick ett riktigt trevligt bemötande och svar på alla frågor.

Lång historia kort, fast den är rätt kort egentligen ;)

En 212.30.41.20.01.003 är äntligen beställd via trusted check out. Jag är så himla glad!! Postar en bild då jag är med i gänget på riktigt. Hoppas det var ok med en halvlång historia, men det är en stor dag för mig och jag antar att ni om någon, bör förstå! :)
 

RBJSWE

Cartier
Någon som har en känsla av värdet (mellan tummen och pekfingret)? Lär bytas glas, ev bezel och kanske servas. Har inga uppgifter om klockan förutom bilden.

UTROP_22_711.jpg
 

mgm3

Omega
Paneristi
Underbar tråd, vilka fina klockor ni har! :)

Jag har velat ha en SMPc ett bra tag, 1-2 år kanske. Tänkte köpa mig en i examenspresent förra våren efter 6 års studier men blev inte av.
Så när skatten äntligen dimpte ner i kombination med klart nytt jobb och sommar, tänkte jag vafan! Nu får det vara nog med att kolla alla (få) unboxing och retentionsvideos som finns på tuben om och om igen. Jag hade bestämt mig att jakten kan börja på riktigt.

Idag var jag på hugget efter en 2254.50 som hann vara ute en stadig timme på köp & sälj men ramlade såklart på målsnöret. Lika bra med facit i hand då jag vill ha en SMPc egentligen.

Började scanna CH24. Hittade en återförsäljare från Monaco, Mall of the watch. Började kolla recensioner på klocksnack och på deras hemsida. Hittade en tråd då en kille beställt en sub nyligen via dem. Ringde CH24, dem hade bara positiva saker att säga, mailade först och sen ringde jag mall of the watch och fick ett riktigt trevligt bemötande och svar på alla frågor.

Lång historia kort, fast den är rätt kort egentligen ;)

En 212.30.41.20.01.003 är äntligen beställd via trusted check out. Jag är så himla glad!! Postar en bild då jag är med i gänget på riktigt. Hoppas det var ok med en halvlång historia, men det är en stor dag för mig och jag antar att ni om någon, bör förstå! :)

Jag ska beställa en 212.30.41.20.01.001 av Mall Of The Watch idag. :D Fast jag kör nog via Mastercard och inte de TC. Tycker 3,5% är för mycket för inget skydd alls.
 
Jag ska beställa en 212.30.41.20.01.001 av Mall Of The Watch idag. :D Fast jag kör nog via Mastercard och inte de TC. Tycker 3,5% är för mycket för inget skydd alls.

Jag funderade på att göra så först, men jag tycker det känns säkrare. Kanske är lite nojigare än dig ;)
Då kan vi båda två posta bilder här nästa vecka förhoppningsvis :)
 

mgm3

Omega
Paneristi
Jag funderade på att göra så först, men jag tycker det känns säkrare. Kanske är lite nojigare än dig ;)
Då kan vi båda två posta bilder här nästa vecka förhoppningsvis :)

Jag brukar köra Paypal och dylikt men jag har sett så oerhört många goda recensioner av Mall Of The Watch så jag struntar faktiskt i det. De tar 1% på kortbetalning så egentligen hade man kunna ta det via banköverföring istället men nu får jag 2xxxx Coop poäng istället. ;)
 

Stråkarn

Omega
2-Faktor
Det finns någon obotlig charm i SMPn.. det går lixom i cyckler, aldrig tillräckligt för att knyta ihop säcken dock..Vilket listpris ligger dom på idag?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Det är ju mycket som talar för SMP imo. Keramisk bezel, datum, relativt tunn för att vara dykare och sitter väldigt bra på handleden, ändå robust urverk om än inte Omegas finare och ett bra pris.
 

mgm3

Omega
Paneristi
Min då. Gillar den mer än 2531.80.00

Har faktiskt justerat armbandet och lagt till en halv länkbit. Tycker den passar lite halvdåligt när det är varmt ute. För tajt eller lite för löst.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    184 KB · Visningar: 67
Topp