• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.1%
  • Nej

    Röster: 582 37.9%

  • Totala väljare
    1,534

Silvferlejon

Cartier
n 004.JPG
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Haha why not? Jag har ju haft ett långt resonemang i Datejust-tråden som låter logiskt :D Kortfattat så finns det massor med roliga dykare från andra tillverkare men bara en från Rolex (SD och DS är ju så lika att det väl närmast är iterationer av samma klocka), varför jag tänker mig att det kanske är roligare att ha t.ex. en Datejust och sen komplettera med kronograf eller dykare från ex. Zenith eller Omega istället för att ha en Subb och sen försöka hitta någon schysst dressare från andra, vilket knappt finns. Aqua Terra är grym men något för stor som dressare. Många dressare är annars för gubbiga för mig.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Haha why not? Jag har ju haft ett långt resonemang i Datejust-tråden som låter logiskt :D Kortfattat så finns det massor med roliga dykare från andra tillverkare men bara en från Rolex (SD och DS är ju så lika att det väl närmast är iterationer av samma klocka), varför jag tänker mig att det kanske är roligare att ha t.ex. en Datejust och sen komplettera med kronograf eller dykare från ex. Zenith eller Omega istället för att ha en Subb och sen försöka hitta någon schysst dressare från andra, vilket knappt finns. Aqua Terra är grym men något för stor som dressare. Många dressare är annars för gubbiga för mig.
off topic nu..så bäst att posta en saknad kompis :)
IMG_8422.JPG
 
Topp