• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 583 38.0%

  • Totala väljare
    1,535

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Fasen alltså jag tycker verkligen att SMPC är en riktig going till klocka. Det är ju ett sånt härligt djup och ljusspel i den blanka keramiska tavlan. Saknar den verkligen...
 

Jonte73

Audemars
Halloj,
Har en SMP 2254.50 som behöver servas/ruckas vart i stockholm gör man detta bäst?
IMG_0B4EFE46D1E9-1.jpeg
Eriksson ur i sumpan.
 

wlk

Omega
Har burit min i princip varje dag sedan inköp ett par år tillbaka. Fortfarande kär :) Börjar bli dags att utöka samligen, dock...
 

aadde81

Cartier
Jag har haft två svarta och en blå. Är sugen på en svart igen men quartz denna gång. Men verkar inte helt lätt att få tag på till ok pris.
 

ted

Omega
2-Faktor
IMG_0726.JPG

Min andra "riktiga" klocka.
Trodde jag skulle sitta lugn i båten med denna men efter att ha haft den på service en månad har jag känt mig naken och surfat klockor dygnet runt. Gillar den nå grymt men det finns så mycket vackert...
Är gräset grönare på andra sidan? Blir man någonsin nöjd?
Finns säkert värre saker o bli beroende av :)
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Gah, två klockköp på ingång varav en av dem är en blå SMPC, varför är posten så långsam :nailbiting:

Finns det något smidigt sätt att justera länken utan att använda typ hårblås för att mjuka upp gänglimmet? Kommer tvingas justera länken on the fly på jobbet imorgon och vill gärna slippa förstöra skruvhuvudena.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Gah, två klockköp på ingång varav en av dem är en blå SMPC, varför är posten så långsam :nailbiting:

Finns det något smidigt sätt att justera länken utan att använda typ hårblås för att mjuka upp gänglimmet? Kommer tvingas justera länken on the fly på jobbet imorgon och vill gärna slippa förstöra skruvhuvudena.
Superlätt med stadig hand o rätt storlek på mejseln. :). Gänglimmet är inga bekymmer
 
Topp