• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.1%
  • Nej

    Röster: 581 37.9%

  • Totala väljare
    1,533

Rulle

Audemars
Jag håller med.
14971101397271746530291.jpg

24 timmar gammal, jag älskar den! :D
Asså det är ju något med den länken!
Alla bilder jag ser på en smp utan lånk så kånns de som nåhägot fattas för den är ju gjord för den länken
 

Rulle

Audemars
Mkt snack o liten verkstad...köp nu! ;)
Håller på att kolla priser..
Lite snål å vill inte göra mig av med dom jag har ..

Ångrar djupt att jag inte slog till när jag var i marmaris och blev erbjuden en svart med sm300clasp för 24 jämnt !
Va rent för inne i att nästa skulle bli en PO39.5 då men denna må vara vanligare MEN tunnare och länken e fan fräck!
 

wox

Omega
föredrar ni med vågor eller utan? jag kan tycka det är snyggt med vågor, men jag vet inte om jag skulle tröttna på det. kan också känna att det är lite overkill för att trumma in att det är en "sjöklocka" som om det inte vore uppenbart nog.
 

Freddie L

Panerai
föredrar ni med vågor eller utan? jag kan tycka det är snyggt med vågor, men jag vet inte om jag skulle tröttna på det. kan också känna att det är lite overkill för att trumma in att det är en "sjöklocka" som om det inte vore uppenbart nog.
Kan ju inte svara på om DU skulle tröttna... Jag var tveksam till mönstret när jag köpte, men slog till ändå eftersom klockan hade så många andra rätt. Nu, snart två år senare, är vågmönstret den enskilda detalj jag gillar bäst. Jag får aldrig nog av att studera det!
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Kan ju inte svara på om DU skulle tröttna... Jag var tveksam till mönstret när jag köpte, men slog till ändå eftersom klockan hade så många andra rätt. Nu, snart två år senare, är vågmönstret den enskilda detalj jag gillar bäst. Jag får aldrig nog av att studera det!

Vågmöstret är liksom det som gör SMP till SMP, även om SMPc objektivt är en bättre klocka kan den kännas lite...vanilj när man vant sig vid hur vågorna ser ut.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Vågmöstret är liksom det som gör SMP till SMP, även om SMPc objektivt är en bättre klocka kan den kännas lite...vanilj när man vant sig vid hur vågorna ser ut.
Är det någon här som bytt från SMP med vågmönster till SMPc och ångrat sig? Eller bytt och inte ångrat sig? Har en svart med vågmönster och svärdvisare och en konstant återkommande tanke att skaffa SMPc. Det är ju det där med skelettvisare också.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jamen länken blev för tight nu när man sommarsväller :( sätter jag på en till länk blir det för mycket bilhandlarstuk. Kanske skulle försöka få tag på ett PO-lås men Rob återkommer ju aldrig med pris. Stör mig också på att den går väldigt trevligt i gångavvikelse på armen men snabbar sig avsevärt när den sitter i windern :/

Ska ge den en ny chans på armen imorgon, nyförälskelsen kanske kommer tillbaka!
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Jamen länken blev för tight nu när man sommarsväller :( sätter jag på en till länk blir det för mycket bilhandlarstuk. Kanske skulle försöka få tag på ett PO-lås men Rob återkommer ju aldrig med pris. Stör mig också på att den går väldigt trevligt i gångavvikelse på armen men snabbar sig avsevärt när den sitter i windern :/

Ska ge den en ny chans på armen imorgon, nyförälskelsen kanske kommer tillbaka!
En halvlänk borde inte ge nåt häng? Tycker överlag att länken är oerhört smidig att justera till perfekt passform tack vare de två halvlänkarna. Gällande låset är det väl bara ringa de kan väl ge pris direkt?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
En halvlänk borde inte ge nåt häng? Tycker överlag att länken är oerhört smidig att justera till perfekt passform tack vare de två halvlänkarna. Gällande låset är det väl bara ringa de kan väl ge pris direkt?
Jo, det blev för sladdrigt vid kallare dagar då, gillar inte när klockan lägger sig så att det känns som att man ska knäcka länken när man flexar handleden. Och den är precis liiiiiite liite för tight utan en av mellanlänkarna. Jag var faktiskt inne hos Rob och de skulle återkomma vid sms/mail. Det var för 1,5 veckor sen..

Också värt ett försök med en till halvlänk imorgon iaf, om jag hinner :)
 

Oscar900218

Cartier
Är inne på att införskaffa en smpc som en everydaywatch .. efter min skx007 fått lite flr mycket wristtime så måsye jag hitta en dykare som man kan ha närsom på armen som inte kostar skjortan !
Var först inne på den nya 39.5 planer ocean men 19cm mellan luggarna (vaaaaarför)

Sen är den också rätt många tusen dyrare så frågan är om det är värt pengarna när man kan köpa en smpc för ca 24 på c24 och sen smälla på ett sm300clasp så har man ju en perfekt klocka..

Satt och kollade idag på watchrecon och såg den limiterade rio versionen av smpc'n!
Den fick mig att tänka..tror ni man skulle kunna beställa tavlan från den och sätta på smp'n ?
Omega är ju inte lika hårda med delar som rolex är..

dial1f.jpg
Omega-Seamaster-300M-Rio-2016-Limited-Edition-aBlogtoWatch-42.jpg
55740fd1aa227c030911a0036a2ecbf1.jpg


Får en feeling av att med sm300 claspet och denna tavlan så blir en svart smpc en riktig killer klocka !!!!!

Vad tror ni ?
Jag skulle inte hålla med dig gällande jämförelsen med Rolex. Omega har blivit stenhårda på att modda deras klockor från en ref till en annan (talar av egen erfarenhet).
 

Rulle

Audemars
Jag skulle inte hålla med dig gällande jämförelsen med Rolex. Omega har blivit stenhårda på att modda deras klockor från en ref till en annan (talar av egen erfarenhet).

Du har så rätt så !
Fick svar från en ad kontakt att det var totalt omöjligt att beställa en sådan tavla och att enligt omega så passar inte ens 300sm claspet till smpc'n hahaha

Har tillåmed hört av en bekant i london att alla ad's i england har blivit tillsagda av omega att inte sälja dessa clasp till andra modeller än den tillhör !
 

Oscar900218

Cartier
Du har så rätt så !
Fick svar från en ad kontakt att det var totalt omöjligt att beställa en sådan tavla och att enligt omega så passar inte ens 300sm claspet till smpc'n hahaha

Har tillåmed hört av en bekant i london att alla ad's i england har blivit tillsagda av omega att inte sälja dessa clasp till andra modeller än den tillhör !
Ja de har verkligen blivit hårda på sådant! Tråkigt för en enskild men säkerligen bra för företaget. Gällande rio-versionen så är den skitball. Eriksons ur har en inne när jag var inne förra måndagen, blev extremt sugen:)
 
Topp