• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 584 38.0%

  • Totala väljare
    1,536

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hämtade ut denna pärlan igår:) att svart kan ha så många nyanser!
20170630_194014-1.jpg

Även den blå skiftar kraftigt i nyans, ibland ser den nästan svart ut!

IMG_1173.JPG
Börjar gilla denna mer å mer! Har inte ens tittat åt omega innan jag såg denna i verkligheten! Grymt snygg och ett lagom pris, speciellt beggad.
 
Var och provade en smpc idag. Har förtvivlat smala handleder och provade både 41 mm och 36 mm. Den ena säljaren tyckte 36 den andra var mer tveksam. Jag själv tror mest på 36 även om urtavlan blir liten eftersom bezeln är massiv. Åsikter tack! Tog tyvärr bara bild med 36:an på så inte mycket att jämföra med men ni ser ju hur smal handleden är.
IMG_2566.JPG
 

Lello

Omega
Hade en svart SMPc någon månad förra sommaren. Tavlan är i min mening fantastisk och designen överlag är mycket fin om än lite tråkig, lite "mellanmjölk" vilket fick mig att släppa den. Skall dock inte sticka under stolen med att jag är sugen på en ny nu när jag suttit och tjuvkikat i denna tråd. Fantastiska bilder många av er tar :)
 

Buffi

Panerai
Fick hem en begagnad pre-ceramic SMP GMT idag från chrono24. Helnöjd!
Ganska mycket klocka för pengarna tycker jag. Helnöjd än så länge!

Varit och kännt på de nyare med ceramic vridning några gånger tidigare, och föredrar egentligen dem, men de finns ju inte med GMT...

bJWqcK7.jpg
 
Fick inget svar i Omegatråden så ställer mina frågor här istället.

Verkar som jag kommer ha råd med en Omega inom några månader så har några funderingar. Har länge velat köpa en SMP och de som gäller är 2531 och 2220, dels av ekonomiska skäl men främst för att jag vill ha den vågiga urtavlan. Vilken av dessa två refs skulle ni säga ger mest "bang for the buck"? Hur ser marknaden och prissättningen ut och vilken är lättast att hitta?

Tack på förhand!
/Victor
 
Bara för resonemangets skull och din vägledning:...... köpte denna hos AD 2009.....
212.30.41.20.01 heter den, coax 2500C. Gillar den skarp men har inte använt den så väldigt mycket..
Går lika fint som när jag köpte den +2 s/dygn.... Ingen tanke på att sälja, men om så skulle jag nog vilja ha ca 18k
 

Bilagor

  • Omega SMP 212.png
    Omega SMP 212.png
    124.9 KB · Visningar: 79
Bara för resonemangets skull och din vägledning:...... köpte denna hos AD 2009.....
212.30.41.20.01 heter den, coax 2500C. Gillar den skarp men har inte använt den så väldigt mycket..
Går lika fint som när jag köpte den +2 s/dygn.... Ingen tanke på att sälja, men om så skulle jag nog vilja ha ca 18k
Tack för svaret! Men är du säker på referensnumret?

/Victor
 

TonyM

Cartier
Var och provade en smpc idag. Har förtvivlat smala handleder och provade både 41 mm och 36 mm. Den ena säljaren tyckte 36 den andra var mer tveksam. Jag själv tror mest på 36 även om urtavlan blir liten eftersom bezeln är massiv. Åsikter tack! Tog tyvärr bara bild med 36:an på så inte mycket att jämföra med men ni ser ju hur smal handleden är.
IMG_2566.JPG
Ser bra ut, men tror helt klart du kan köra på 41:an.

Var själv inne för ett tag sedan för att prova då jag också har riktigt tunna handleder. Måste säga att jag tyckte 41:an satt riktigt fint och bekvämt ändå.
 
Ser bra ut, men tror helt klart du kan köra på 41:an.

Var själv inne för ett tag sedan för att prova då jag också har riktigt tunna handleder. Måste säga att jag tyckte 41:an satt riktigt fint och bekvämt ändå.

Testade 41:an för 3 veckor sedan och jag har bestämt mig att det får bli en 41 mm! Den är mycket bättre proportionerad i sitt utförande än midsizen.
 
Har denna kronograf nu men haft ett antal "vanliga" också i olika färger.. GRYM klocka till ett rimligt pris!
 

Bilagor

  • IMG_1920.JPG
    IMG_1920.JPG
    111.3 KB · Visningar: 46

Buffi

Panerai
Rob verkar inte serva caliber 2628 urverk, så är utan min SMP GMT nu i nån månad medans den får skickas till Schweiz :/

Tur man inte är OWG då iaf :)
 
Topp