• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! - vilka av er här inne har/har haft en Marinemaster (SBDX001)?

erolorhun

Cartier
2-Faktor
En kompis hade en för en sex sju år sedan. Verkade vara en rejäl pjäs. Jag gillade inte den där osmidiga serif-texten tvärs över hela tavlan:

M A R I N E M A S T E R ! ! !
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag hade en tills nyss typ [emoji6]

ImageUploadedByTapatalk1419448707.446596.jpg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Har min kvar och så lär det nog förbli. Jag tycker den är en av de vackrare klockor jag sett. Antireflexbehandlingen av glaset ihop med bezelns lack är något utöver det vanliga man ser. En oerhört lyckad klocka i mina ögon.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Har en sedan i julas. Total förälskelse!
Topptung, bra djup i tavlan, vacker bezel, snygg länk och 209 gram tung.
Bara fördelar som sagt!
Dåliga sidor hos klockan då? Nä, egentligen inte. Skulle vara fjollmaterialet i spännet då.
 

Bosse

Friends of KS
Har haft min ett par år (producerat 2010), kört mest på Isofrane vilket fungera kanon. Efter en semester fick den dock fnatt och gick reellt för fort och hamnade i lådan. I höstas så föll myntet ner och en avmagnesiserings gronk inhandlades på bukten. Efter avmagnetisering så går den bäst av mina mekaniska klockor (+/-1 sek) över 5 dager testad 2 gånger, nu på länk som till min förvåning fungera med vanliga macheter mitt i vintern. Matchvikt 197g med anpassad länk.

Väldigt mycket klocka för pengen, mycket gnäll över länk och spänne, varför? fungera perfekt ingen rassel, lätt att justera på armen vilket i och för sig finns hos andra tillverkare men till helt andra priser och rena kassafacket i jämförelse med äldre R****.

//Bosse
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jag kör min svarta Sumo rätt mycket istället. Gillar den skarpt, tyvärr dock rent hopplös att rucka. Men när väl MM300:an kommer på; Jäklar vad den är närvarande och vacker! Sån lyster i glas och tavla! Måste säga att den är rent magiskt vacker! Fantastisk klocka!
 
Topp