• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! - vilka av er här inne har/har haft en Marinemaster (SBDX001)?

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Av ren nyfikenhet...

- Då börjar väl jag som har en i min (lilla) nuvarande samling...

lcZ5Frh.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Räknas det om man provcyklade en under ca 1 vecka? Den var riktigt trevlig och jag kan nog tänka mig en om det dyker upp en vid rätt tillfälle. :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Av ren nyfikenhet...

- Då börjar väl jag som har en i min (lilla) nuvarande samling...

lcZ5Frh.jpg

Ge dig!
Här kommer en kort review, brutalt usel och sladdrig länk, sämre lås än på min Enicar från 1970. Fin detaljrikedom på tavla, skön tyngd i boett men behöver nog bära den längre för att kunna uttala mig om hur den känns på handled. Självklart uttalar jag mig ej om verk då jag ej har tillräcklig kunskap av det. Helt ok klocka även om jag föredrar Seikos 70-talare.
 

plattfot

Rolex
Ge dig!
Här kommer en kort review, brutalt usel och sladdrig länk, sämre lås än på min Enicar från 1970. Fin detaljrikedom på tavla, skön tyngd i boett men behöver nog bära den längre för att kunna uttala mig om hur den känns på handled. Självklart uttalar jag mig ej om verk då jag ej har tillräcklig kunskap av det. Helt ok klocka även om jag föredrar Seikos 70-talare.


Benägen att hålla med rörande länk och lås. Den jag hade var från -06 så den kanske blivit bättre. Det som störde mig mest var att låset var i titan(?) vilket för mig är en gåta. Gillade känslan i uppdrag,tavla vridring och boett. Visarna är vackra men som diskuterats mången gång förut, för korta.
 

carlanton

Audemars
Intryck #1: bra tyngd men usel länk och väldigt oproportionerlig. Vridringen är lite för lite avfasad och för hög. Tavlan däremot är fin och det gör mig alltid glad att de för en gångs skull kunde låta bli dagsvisningen. Finishen är bra men det är lite för mycket blanka ytor för min smak. Det funkar fint när det gäller Rolex Sub-C, men för mig är det här en helt annan typ av klocka.

Intryck #2: Har man en älskar man den och har väldigt svårt att förstå att inte alla gör det.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Den här tråden tog en oplanerad vändning... Ni får gärna skriva era åsikter om den, men jag ville egentligen bara veta vilka KS:are som har den och haft den... :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Samma som 001, typ 209gram=tung.
Edit: Trodde i min enfald att alla kände till 003-modellen, men tydligen inte. Lite info:
Släpptes som jubileumsmodell i 500 exemplar i stil med ursprungsmodellen på vilken 001 bygger på. Såldes enbart på gummi utan länk. Texten på urtavlan är annorlunda eftersom ursprungsmodellen hade den texten och inte den som finns på 001.

Länk till historiebild med ursprungsmodellen:
http://forums.watchuseek.com/attach...-how-much-longer-c4678fab44ca18fc6a0a85b8.jpg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Min är så färsk att jag ännu inte ens provat gummit till den. Att länken skulle vara rasslig håller jag inte med om. Däremot är den tunn i godset. Och spännet är...............annorlunda. Men det är grymt skönt att kunna finjustera längden på länken m h a spännet de dagar det är varmt och kladdigt.
En makalös maskin!
 
Topp