• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop; Visa visarna!

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Har kommit på, i och med mitt senaste inköp (Cityn), att jag lätt faller för klockor med lite speciella visare. Drömde t.o.m. om dessa charmiga visare, natten efter att jag slagit till. Ja, jag är svårt sjuk ;) Åter till ämnet, så ser jag just klockornas visare som en relativt betydande del av den estetiska helheten. Jag menar, det är ju faktiskt de, och dess position, som man tittar på då man händelsevis skulle vilja läsa av själva tiden på klockan ;)

Så visa nu upp era fina visare, och skulle någon veta från vilken dinka Cityns visare fått sin inspiration ifrån, så tar jag tacksamt emot den kunskapen! Har ett vagt minne av att jag sett de på någon annan klocka, men hittar inte den igen...

Hur som helst... Jag börjar med mina 3 dykare från 3 decennier!

IMG_7823_zps0203061f.jpg


Först en 60-tals Titus Calypsomatic, med stor lollipopvisare och den härligt ”överdimensionerade” minutvisaren, samt coola "dubbelpluppade" på sekundaren...

IMG_7870_zps08f2fbdf.jpg


Tudor 94110 från 70-talet, med de karaktäristiska flingvisarna...

IMG_7814_zps34904fa2.jpg


Och så, sist men långt ifrån minst, 80-talsdykaren City Professional Quartz, med sin Ploprof-inspirerad tavla, och de fantastiskt coola visarna, varav ena upplyftande orangefärgad...

IMG_7871_zps39c06412.jpg


Gruppbild…

IMG_7835_zps2792b6d7.jpg


Detta är kärlek! Show me your love till era visare ;)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag kan återkomma med visarbilder, men jag måste berömma din trio. Den är avundsvärd i all sin coolhet och...enkelhet?

Mycket bra!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
LongCon skrev:
Jag skulle vilja ha alla dina dinkor, du har bra klocksmak! :)

Har jag dålig då jag ägt 2 av 3 men flippat dem :mrgreen:

Fin trio, önskar jag kunde älska vintage för alltid men kärleken håller mest någon månad av ännu oklar anledning...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
theargonaut skrev:
Så visa nu upp era fina visare, och skulle någon veta från vilken dinka Cityns visare fått sin inspiration ifrån, så tar jag tacksamt emot den kunskapen! Har ett vagt minne av att jag sett de på någon annan klocka, men hittar inte den igen...

DSC00061.JPG


?
 

Berg

Omega
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1357396503.029839.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357396503.029839.jpg
    60.3 KB · Visningar: 676
  • ImageUploadedByTapatalk1357396518.138993.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357396518.138993.jpg
    85.7 KB · Visningar: 680
  • ImageUploadedByTapatalk1357396532.575516.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357396532.575516.jpg
    81.2 KB · Visningar: 676

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Älskar guldvisarna på Black Bay. Lyser verkligen upp.
 

Bilagor

  • Visare.jpg
    Visare.jpg
    225.9 KB · Visningar: 677

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Aurum skrev:
theargonaut skrev:
Så visa nu upp era fina visare, och skulle någon veta från vilken dinka Cityns visare fått sin inspiration ifrån, så tar jag tacksamt emot den kunskapen! Har ett vagt minne av att jag sett de på någon annan klocka, men hittar inte den igen...

DSC00061.JPG


?
Ja, mycket möjligt att det är därifrån de kommer. City verkade ju sno lite från alla möjliga. Såg nån med Doxavisare på gamla TTT. Tack @aurum!

Edit: Bild på City Doxa-wannabe...

City_Professional_gul6_zps288fc50a.jpg


/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Andrew

Cartier
plattfot skrev:
Håller med - Snygg!
Men vad har hänt med start/stoppen?

Ähh, det är bara gammalt hederligt mögel som håller på att ramla ihop helt och hållet. Urverket är som tur är i bra skick utan minsta korrosion och det ska snart skickas iväg för service.

Jag öppnade klockan så sent som i dag och utan att säga för mycket så verkar boetten dölja något av ett mysterium. Jag återkommer så snart jag nyktrat till och letat fram min bästa lupp.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
easy rider skrev:
Inte för att vara sån, men enligt mig är de där visarna relativt tråkiga.

Grejen är att 80talistens foto inte gör visarna rättvisa. Visarna är i 3D och inte helt platta som 99% av alla andra visare är. Översidan är fint borstad och de lutande sidorna är högblankpolerade. Sjukt snyggt i verkligheten!

Jockinho skrev:
Håller med dig, hade ett par MM300 visare på en Noah fuller mod och vilken kvalité! Borstad finish i perfektion :)

Om du köpte de aftermarketvisarna som Yobokies säljer, så är de inte i närheten av lika snygga som originalet, men själva formen är det ju inget fel på.

211484d1251154640-review-seiko-marine-master-300m-sbdx001-macro.jpg

2429290136_e62cf49b45_o.jpg

2436225848_0c0ae0b11a_o.jpg
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
yonsson skrev:
easy rider skrev:
Inte för att vara sån, men enligt mig är de där visarna relativt tråkiga.

Grejen är att 80talistens foto inte gör visarna rättvisa. Visarna är i 3D och inte helt platta som 99% av alla andra visare är. Översidan är fint borstad och de lutande sidorna är högblankpolerade. Sjukt snyggt i verkligheten!

Jockinho skrev:
Håller med dig, hade ett par MM300 visare på en Noah fuller mod och vilken kvalité! Borstad finish i perfektion :)

Om du köpte de aftermarketvisarna som Yobokies säljer, så är de inte i närheten av lika snygga som originalet, men själva formen är det ju inget fel på.

211484d1251154640-review-seiko-marine-master-300m-sbdx001-macro.jpg

2429290136_e62cf49b45_o.jpg

2436225848_0c0ae0b11a_o.jpg


Nu såg jag dom mycket tydligare och kan hålla med, läckert! Säkert ännu bättre i verkligheten. Bra bilder!
 

Johan M

Cartier
Andrew skrev:
Ähh, det är bara gammalt hederligt mögel som håller på att ramla ihop helt och hållet. Urverket är som tur är i bra skick utan minsta korrosion och det ska snart skickas iväg för service.

Jag öppnade klockan så sent som i dag och utan att säga för mycket så verkar boetten dölja något av ett mysterium. Jag återkommer så snart jag nyktrat till och letat fram min bästa lupp.

Det där låter spännande. Som jag skrivit tidigare är det en grymt läcker variant. De få med röda sekundvisare är ju lite mystiska i sig :cool:
 
Topp