• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop; Visa visarna!

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Aurum skrev:
DSC01104.jpg
Färgglada och feta! Ikoniskt tillsammans med resten av bastarden :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Lägger in en macrobild på visarna här på MM300. Som ni ser är dom tredimensionella och dom är borstade med polerade kanter vilket gör att dom mest fantastiska reflektioner kan uppkomma. Alltså inte alls så tråkiga som ni ser :D
 

Bilagor

  • IMG_1829 (900x675).jpg
    IMG_1829 (900x675).jpg
    69.4 KB · Visningar: 355
V

Viggen

Guest
theargonaut skrev:
Viggen skrev:
Coola stumpar som passar ihop med indexen!

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Tack! Jag gillar klockan och tycker själv att den är cool. Men jag har tidigare inte tänkt på att visarna var så stympade så att säga. Trots att jag har haft tillgång till klockan hela mitt liv. :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Bidrar med mina egna visarfavoriter.
 

Bilagor

  • Visare1.JPG
    Visare1.JPG
    246.3 KB · Visningar: 296
  • Visare2.JPG
    Visare2.JPG
    252.9 KB · Visningar: 297

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Re: Sv: Upprop; Visa visarna!

Camo00 skrev:
Criss Cross skrev:
Bidrar med mina egna visarfavoriter.
Den första med pil-visare var oerhört läcker. Vad är det för nåt skoj?? :)

Kul att du gillar den! Märket är Sicura och har en ganska kul historik då VDn 1979 köpte och räddade Breitling från konkurs. Bretlingmärket bedömdes ha en större potential och därför upphörde Sicura som märke.

"A saviour came to Breitlings rescue, the same year as the firm closed, and was taken over by Ernest Schneider, the CEO of Sicura. A pilot himself, Ernest was convinced that the Breitling brand was worth the effort of saving as it had always stood for excellent quality and had the potential to keep doing so. The CEO´s first act was to produce three new models, the Jupiter, Mars and Pluto chronographs, after conferring with other pilots. In 1984 the wind of change had begun for mechanical watches, as they gained popularity once more, and the firm produced the first one since 1979.

After long consideration, Ernest decided that the Sicura brand would step down because of Breitlings greater potential. Some of the Breitling watches produced after 1979 share similar features with Sicura watches from the same period and therefore looks somewhat alike."
 
Topp