• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppslitning!

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Vissa kör paketöppning, jag sliter upp!

Men vi börjar från början. Jag har endast en liten samling, en vintage zenith (min morfars) en rolex 116610ln som är mitt "weapon of choice", den är alltid på och nr3 är en slit och släng klocka, just nu är det en casio protrek 3000.
Helt plötsligt börjar datumväxlingen på min rolex bråka, det blir en tur till bergströms och de skickar den på spa i Geneve (jag hade en månad kvar på garantin) :)
Bergströms säger att det kommer ta 6-10 veckor att få tillbaka klockan. Det är nu paniken kommer krypande.....vad ska jag ha på mig!? Zenith? Ja den e fin men det är en kostymklocka och den är tålig som en pepparkaka. Ska jag rocka casio i 10 veckor? Satan, hur mkt har man sparat på klockkontot? Jo där är tillräckligt men nu jävlar måste det gå fort för jag har börjat darra och må illa.
Lägger ut en wtb och Seikoman87 hörde av sig.
Sen blev det unbox i bilen, jag mer eller mindre högg mig in i lådan.
m7G0suS.jpg

Vad har vi här?
3ujzFtf.jpg

Rolex datejust 1601 från 1969. Good stuff.
Man känner hur lugnet sänker sig över en.
Tack seikoman87 för snabb affär och en klocka i riktigt fint skick!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Kul! Snygg! Grattis!

Den där har såna snygga index som jag gillar! Men inga lume-pluppar? Eller ser jag fel? Ytterligare en variant i oändligheten av DJ-tavlor!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Kul! Snygg! Grattis!

Den där har såna snygga index som jag gillar! Men inga lume-pluppar? Eller ser jag fel? Ytterligare en variant i oändligheten av DJ-tavlor!
Jo det verkar ju finnas en uppsjö av varianter. Detta skall vara nån variant utan tritium/lume. Jag tycker det är snyggt för jag gillar inte den "patina" som annars äldre visare/index kan få.
 
Topp