• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ur lådan.

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor

Tänkte att den här gamla historien måste få sitt sista kapitel.
Hur slutade allt det här då?!
Jo, det blev faktiskt en liten solskenshistoria.
Jag lärde mig en hel drös saker om klockor, klockmärken, allmän historia och framför allt den fina känslan att ha ett minne på armen.

Det blev till att lämna in den på service medan jag satt och gottade mig i gamla historier. Den gamla boettlockspackningen hade gått i småbitar och tillsammans med allt för mycket halvtorkad olja bildat en seg massa fint fördelad över stora delar av urverket. Så urverket fick bli totalt rengjort och oljat. Nya packning. Tavla och visare var i relativt fint skick så de lämnades orörda. Likaså den lite slitna kronan.
GB-Lemania-2.jpg


Så efter en lång resa genom decennierna och tillsammans med ett nytt plastglas, ett ljusbrunt 19mm strutsband så är den nu mycket välmående där den stolt sitter runt handleden min.
lemania.jpg


Slutet gott, allting gott.
Tack för titten.

Underbar tråd! Stort tack för den!
 

Rolfen

Rolex
Eftersom denna gamla tråd innehåller några av forumvärldens roligaste inlägg så bumpar jag den med min nyinskaffade Lemania.

Har letat en just en sådan här Lemania ett bra tag då den har både läcker tavla och bra storlek (36mm). Finns en tysk på chrono24 som prånglar ut sådana med troligtvis nymålade tavlor men då jag varken gillar hans tavlor eller priser så har jag undvikit dessa. Men nu har jag alltså äntligen hittat ett ex mer i min smak med trevlig patina, det enda jag inte gillar är den trista kronan men den lär bytas i framtiden mot något mer tidsenligt.
Lemania.jpg


LemaniaWristshot.jpg
 
Senast ändrad:
Topp