• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ur med ful-lösningar från förr.

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag gillar hur folk förr i tiden tänkte. Hade de någon gammal skit som såg trist ut så löste de det på bästa sätt. Målade om risiga allmogemöbler, lagade guldringar med tenn (vilket fräter!) eller hittade på egna lösningar.


Denna dök upp häromdagen. Jag tolkar det som lösningen på en sabbad tavla.
IMG_5953.JPG
IMG_5955.JPG

En -såvitt jag ser- helt korrekt Omega Suverän, 10-serie på verket och rätt boett MEN med en tavla som osar 50/60-tal.
Snyggt gjort, ser misstänkt ut som original Omega-tavla, och ganska kul egentligen. Den här har du ju inte i samlingen av alla-tavlor-på-Suverän, @tdn-dk , så kanske köpläge?

Har ni några liknande exempel på fullösningar?
 

DrKlocka

Audemars
Så där såg ungefär 80% av tavlorna ut på Omegorna jag såg i Aten när jag var där i höstas. Den där verkar ju också ha fått de riktiga verkhållarna ersatt av en sån där "ring" för att hålla verket på plats.
 
Topp