• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ur&Penn-dykare

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Ibland går jag förstrött in i någon Ur&Pennbutik. I havet av Regal-, Jet-Set- och Festinaklockor finns egentligen bara två klockor som skulle kunna vara ett uns intressanta. Den första är Citizen Skyhawk - ett rätt ok flygarur som är fullpackat med funtkioner. För mig rätt svårt att förstå vilka i Ur&Pennpubliken som skulle gå igång på denna men varför inte.

Den andra är en Citizen Aqualand ana/dig. Ser för mig rätt ok ut och kag har vid några tillfällen tänkt införskaffa en som billig beater. Det som stoppat mig är - well - att det är Ur&Penn och att den finns överallt. Har letat på nätet men hittar ingen bild - är det någon som vet vilken jag menar och är den ok? Är det en utgången modell som UP köpt upp en halv miljon av typ?

Vag post och beskrivning, men är det någon som har inpsel så är det ni kära klockvänner...
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tror du menar en "duplex". Hade en tidigare variant, och tyckte den var helt ok "beatermaterial". Tycker dock ana/digi aqualands är betydligt roligare.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Har kontakter inom ur&penn, kan ev fixa rabatt.

Citizen Skyhawk är en tuff ungdomsmodell som garanterat kommer passa dig.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
null_zpsa0263c7a.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Sluta upp med det där Ur och Penn beteendet. :)
När ska du använda klockan ? Om jag var ute efter en billig beater skulle jag kolla efter någon CWC klon.
 
Topp