• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uret.se försäkring?

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
En kompis är sugen på att beställa en Patek från Uret.se och eftersom klockan kostar en betydlig summa så undrar han om någon av er vet vad dom använder för försäkring av försändelser? Han har mailat deras kundtjänst som vägrade svara på vad försäkringsbolaget heter, lite konstigt minst sagt.

Tacksam för hjälp!

Screen Shot 2014-06-11 at 18.04.15.png
 

Vesper

Rolex
Nu är jag inte hundra, men jag har fått berättat för mig att posten bara försäkrar 50k per kolli. Isådant fall så går antagligen klockan med DHL.
 

TKVF

Panerai
Annars är det kanske värt att åka å hämta den också? Så slipper man vara nervös för postgången.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Skulle tippa på tredjepart, sålde en klocka till dom förra året tror jag det var, enda kravet dom hade var att det skulle vara spårbart sen stod dom för själva försäkringen.


Vilket bolag tecknades trejdpartsförsäkringen hos? Finns en uppsjö olika, av väldigt varierande kvalité på tjänsten när det saker och ting går fel. Vilket min vän fått erfara.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Någon måste veta? Ringde själv Urets kundtjänst, dom vägrade berätta. Inboxa om ni inte vill skriva publikt.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Anledningen till att dom inte berättar ligger kanske i att posten och Dhl inte vill skicka alla deras leveranser om dom visste vad som låg i dom.

Vissa bolag skriver i det finstilta att klockor inte innefattas av försäkring, att guld och andra ädelmetaller inte är tillåtet gods med mer. Urets försäkringsbolag täcker troligen dom så länge dom använder vissa tjänster hos exempelvis posten.
 

Korsvold

Omega
Nu kanske jag är ute och cyklar, men visst har säljaren ansvaret för godset fram tills leveransen skett till kund? Tänker på Konsumentköplagen 8 §. Hur påverkar Urets val av försäkringsbolag oss som konsumenter om det är Uret som står risken för att varan kommer bort/skadas?
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Nu kanske jag är ute och cyklar, men visst har säljaren ansvaret för godset fram tills leveransen skett till kund? Tänker på Konsumentköplagen 8 §. Hur påverkar Urets val av försäkringsbolag oss som konsumenter om det är Uret som står risken för att varan kommer bort/skadas?


Det stämmer mycket riktigt. Det stämmer också att min vän har haft problem med tredjepartsförsäkring förut och vill absolut inte behöva oroa sig pga vissa oseriösa aktörer.

Så om någon vet inboxa gärna eller svara i tråden så har vi förhoppningsvis en öppningstråd snart!
 
Topp