• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

uret.se marknadsföring av ett visst märke...

ruchac

Omega
Sätt en Invicta symbol (någon slags vingar eller nåt) på en urtavla och alla
skriker: Klockan är ful som stryk!!
Samma design på klockan som visserligen Invicta har stulit designen ifrån, fast
med en prinsesskrona på urtavlan, och ett namn som låter som en mupp har
kommit på, och alla säger; Åhh vilken vacker klocka!
 
Well, det handlar väl om att de lånar designen som i sig är snygg men genomför den taffligt i detaljkvaliten kanske. Vad vet jag. Eller så menar folk deras egna designer, som inte är lånade alltså. Dom är verkligen fula även i min smak, och jag är då ingen märkessnobb..
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Jag tycker mest synd om dom stackarna som inte vet bättre, köpen en i deras ögon "fin/dyr klocka" för 8000 och kommer hem med en Invicta :(
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad jag har förstått efter diskussioner är så har dom väl några "värstingklockor" dock det folk reagerar starkast på är väl att en del av deras klockor är lite väl lika (kopierad design) andra kvalitetsur.
Fascinerande hur du kan få till det ibland. :D
 

Bkapten

Omega
Nu måste jag erkänna att jag inte har läst hela tråden så om någon hann före mig ang. detta så ber jag om ursäkt.
Jag har öppnat upp ett flertal Invicta och har sett allt ifrån budget-Miyota till ETA G10 och även något ETA 251 så helt värdelös kvalité är det inte, verkar bero helt på modell.
Även öppnat upp några 200-300m Invicta och packningar osv var helt okej. Nu vet jag dock inte hur mycket dessa klockor har kostat kunden vid nyköp.
Ett återkommande tema är att klockorna nästan alltid är groteskt stora och gärna i helguld, kunden är ofta en man i åldern 20-30 och en "cool" kille :angel:
 
Topp