Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

uret.se (oseriösa)

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tobias, 23 juli 2013.

1. Tobias
    Trådstartare

Tobias Torpare

Köpte en klocka på uret. se. Leverans var otroligt snabb. Var väldigt nöjd. Efter att haft klockan ett tag är den inte i fullgott skick. Helt klart något fel. Skickade tillbaka klockan. De säger att garantin inte gäller och de inte lagar klockan. Besviken. Jag köper INTE en klocka på internet igen bara för att det är billigare.

I mina ögon är uret.se oseriöst.

2. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Fyll på med modell, fel osv :) mer info gör tråden bättre

3. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Vad var det för fel?? :/

4. Klockers

Klockers Stadsbo

5. MacRulez4ever

MacRulez4ever Biskop

Håller med… ge oss mer kött på benen tack!

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

80s gillar detta.
  6. MJ24

MJ24 Friends of KS

Hej!
    Ledsen att höra att du haft problem. Jag tycker det skulle vara intressant för forumet att få veta lite mer om vad det var som inte är ok med din klocka (om du vill berätta mer alltså?)?
    Hoppas det löser sig!

7. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Eftersom ingen frågar så gör jag det: vad var det för fel?

;)

Icaras, maxmol, Fabian och 2 andra gillar detta.
  8. Tobias
    Trådstartare

Tobias Torpare

dock ingen dyrgrip. endast en casio sportklocka. det är "knoppen" som man ställer in datumet och tid med. som inte sitter fast som den ska. den åker ut och sitter helt snett.

9. Tobias
    Trådstartare

Tobias Torpare

nästa gång betalar jag mer och går till en butik.

10. easy rider

easy rider Dead Man Walking

En gång köpte jag gräddfil från Ica som smakade konstigt innan utgångsdatum. Nu bojkottar jag Ica och tycker de är oseriösa.

H-O-A, carlaj, Simola och 19 andra gillar detta.
  11. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Låter ju märkligt, det borde ju ingå i garantin att få den reparerad / få en ny ?

12. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Du har ju både garanti och öppet köp så ser inte vad problemet är?

13. calzone

calzone Biskop

Bra att du delar med dig. Konstigt att dom inte erbjöd sig ett återköp då det rörde sig om en väldigt billig klocka inte värt att smutsa ner ryktet på en skitsak......................

14. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Kan jag ana lite ironi, månne?
    :-D

15. Tobias
    Trådstartare

Tobias Torpare

man tycker det. vill bara säga mitt omdöme. så kanske det är ngn annan som tänker efter före de beställer en klocka därifrån. ska gå till en urhandlare å fråga vad det kostar att fixa till det. gillar modellen.

16. Bodén

Bodén Borgare

Tar inte ställning med såhär lite info på bordet, från en part dessutom.

Rivalen, vekktah, Jomppe och 1 annan gillar detta.
  17. MacRulez4ever

MacRulez4ever Biskop

Hållet fullständigt med… men å andra sidan har du rätt till att få klockan fixad, i och med att du har garanti etc. Så stå på dig i ren principsak,
    Det är verkligen sjukt dåligt från deras sida. Även om det är en dyr eller billigare klocka, har dom inte rätt att snuva kunder på deras rättigheter!

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

18. China

China Guest

Rör det sig om ett garantiärende så ska det inte vara några problem att reklamera inom två år, fick du något svar på varför garantin inte skulle gälla, kanske bedömdes det som ett handhavande fel.

Uret.se verkar annars ha ganska generösa villkor för returer, men du kanske haft klockan längre än 90 dagar?

19. Bojke

Bojke Fjunis

Självklart ska du inte behöva betala för det. Är du säker på att du eller uret.se inte har missförstått varandra? I annat fall så får du väl ringa dem och göra upp det. Glöm inte att ha pondus i rösten, det brukar hjälpa. Precis som någon skrev ovan så vill de knappast sabba ryktet för kaffepengar.

Seikoman87 gillar detta.
  20. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Något. Att dissa alla internethandlare pga ett förmodat missförstånd är bara ett konstigt resonemang.

Josef B, yonsson och sunkan gillar detta.
  21. slimjim

slimjim Rösten från Bro

Låter väldigt underligt. Har själv inte handlat av uret. Men de har ett mycket mycket högt anseende hos mig. Har personligen bara hört bra saker om dem. Och de verkar vara både generösa och öppna.

Försök att lös det med dem på ett smidigt sätt. Dvs ring eller maila, var ärlig, vänlig, och balanserad så skall du se att det löser sig.

Men. Allt detta har du givetvis säkert redan tagit i beaktande innan du anklagar ett av Sveriges största nätföretag inom klockhandel. På Sveriges största klockforum.

22. Tobias
    Trådstartare

Tobias Torpare

ska göra fler försök. vi får hoppas att det löser sig.

23. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Jag har handlat massor av Uret.se genom åren och är mycket belåten med allt - de har varit helt oklanderliga i allt från leveranser till garantiåtaganden. Jag föreslår att du tar förnyad kontakt med dem och reder ut det här.

Vänligen
    Forumets undersköterska

Asplund, Bojke, slimjim och 1 annan gillar detta.
  24. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Handlade nyligen av dem. Problem uppstod men som löstes på bästa sätt. Dock uretvintage.

25. Sond

Sond Friends of KS

Låter helt otroligt. Vad var deras orsak till att neka? Finns det någon ytterligare en nivå i detta? Jag har nyss haft ett garantiärende på uretvintage och även om det är ett systerföretag så skulle det förvåna mig mycket om deras bemötande skiljer sig åt på några avgörande punkter. Jag fick det allra bästa tänkbara bemötandet. Måste finnas en orsak eller ett missförstånd i detta fall. Tills jag vet mer är jag frågande.

Rivalen gillar detta.
  26. Archie

Archie Borgare

Från:
    Stockholm

problemas med din 1016?

27. Sond

Sond Friends of KS

Yes, men hanteringen och bemötandet är så otroligt bra att jag skulle låta köpt om jag gick in på det i detalj. Men inget värre än att jag har den på armen inom normal service och reparationstid. Ska man vara extra positiv kan man säga att problemen kommer av att den legat orörd och oöppnad så länge att det krävdes en service och byta av balansaxel. Och det är ju inte något negativt i sig, tvärtom. Och känslan just nu har bytts från lite surt till positiv förväntan över att att få en komplett nyservad och åtgärdad 45-åring i samlingen. Men det tar kanske 5 veckor från nu... Jag överlever... Garanterat..:)

Aquaracer2 gillar detta.
  28. noeLLY

noeLLY Stadsbo

Om kronan är sne har den troligen fått dig en smäll. Vad sa uret.se ?

29. Archie

Archie Borgare

Från:
    Stockholm

ok... annars trodde jag dom redan hade kollat och servat alla klockor de säljer på uretvintage....

30. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Vilken oerhört konstig post.

Mårtenssons ur Brookfield