• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

uret.se

Bolio

Panerai
100% reko, snabb kontakt och allt har fungerat hur bra som helst. Inget överhuvudtaget att gnälla på.
 

SSL

Audemars
Låter bra det.
Har ju hört en del skit, men skulle inte förvåna mig om det är konkurrenter som är ute och ritar negativt på nätet. Intresserat mig för en klocka på deras sida, som är billigare än i butik. Men tänkte först kolla i butik om det är nåt att ha.

Hmm undra vad det var jag kollade på...
 

ANkk

Cartier
Gjorde ett köp därifrån i början av månaden, gick smidigt men jag tror att de skickade min vara först närjag påminde de om den..
 

TouchingEvil

Cartier
Ni som har koll, om jag köper en zenith på uret.se kan jag lämna in den på nymans ur för service ? Har hört att de inte tar imot gråhandlarklockor och garanti finns väl inte heller.
 

Guinness

Cartier
Ni som har koll, om jag köper en zenith på uret.se kan jag lämna in den på nymans ur för service ? Har hört att de inte tar imot gråhandlarklockor och garanti finns väl inte heller.


Nymans han aldrig veta var du köpt klockan, service som du betalar borde aldrig vara några problem om klockan är äkta.

Garantiåtgärder har det varit utförliga diskussioner om på forumet gällande gråhandel etc. Bästa rådet där är väl att gå dit med den och kolla vad de säger. (om de säger något alls om var den är köpt).
 

naggge

Panerai
Ni som har koll, om jag köper en zenith på uret.se kan jag lämna in den på nymans ur för service ? Har hört att de inte tar imot gråhandlarklockor och garanti finns väl inte heller.

Så länge det finns ett stämplat cert så kan de inte neka dig garantiåtaganden. Och vad jag vet så levererar Uret alla sina klockor med cert o.s.v. i ordning.

Angående service i senare skede så är det klart att Nymans tar emot klockor även om de är köpta av en gråhandlare - de vill ju tjäna pengar.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Är det inte omöjligt för nymans att veta om den kommer från en gråhandlare? Står ju på cert vart den är inköpt från tex någon handlare i Italien? Står inte att den kommer från uret.se


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Hugii

Audemars
Är det inte omöjligt för nymans att veta om den kommer från en gråhandlare? Står ju på cert vart den är inköpt från tex någon handlare i Italien? Står inte att den kommer från uret.se


Så länge du har ett korrekt ifyllt cert så skall inte det vara problem med mellanhänder (men bäst att kolla vad det kostar att lämna in en klocka som kommer från en utländsk AD. Det var kanske du som var i Italien och köpte den där, eller kanske din bror som köpte den åt dig ;).
 

MDF

Breitling
Har också haft diverse funderingar ang uret.se, aldrig köpt en klocka därifrån. Det jag funderar mest över hur sidor som ex. just Uret kan sälja klockor med så kraftigt nedsatta priser, 50-80% rea på vissa klockor ex.Beror detta på att Invicta och liknande märken har ett kraftigt överpris redan från början?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har också haft diverse funderingar ang uret.se, aldrig köpt en klocka därifrån. Det jag funderar mest över hur sidor som ex. just Uret kan sälja klockor med så kraftigt nedsatta priser, 50-80% rea på vissa klockor ex.Beror detta på att Invicta och liknande märken har ett kraftigt överpris redan från början?

I fallet Invicta, definitivt ja. ;)
 

Hugii

Audemars
Har också haft diverse funderingar ang uret.se, aldrig köpt en klocka därifrån. Det jag funderar mest över hur sidor som ex. just Uret kan sälja klockor med så kraftigt nedsatta priser, 50-80% rea på vissa klockor ex.Beror detta på att Invicta och liknande märken har ett kraftigt överpris redan från början?

det kan oxå handla om ett marknadsföringstrick....de kanske har bra vinstmarginal på 99% av sina klockor så kan de bjuda på en kraftig rabatt på de billiga klockor... det handlar ändå om en 1000-lapp hit eller dit... men du som kund kommer sen bli kanske trogen och alltid att rekommendera de eller handla från dem ;) (jag vet inte leker bara med tanken)
 

MDF

Breitling
det kan oxå handla om ett marknadsföringstrick....de kanske har bra vinstmarginal på 99% av sina klockor så kan de bjuda på en kraftig rabatt på de billiga klockor... det handlar ändå om en 1000-lapp hit eller dit... men du som kund kommer sen bli kanske trogen och alltid att rekommendera de eller handla från dem ;) (jag vet inte leker bara med tanken)

Så kan det ju definitivt vara, när dumsnålheten sätter in... :greedy:
Har först på senare tid fått ett större intresse av klockor, så har inte så bra koll...
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Seiko och Certina kan du köpa från Watchhub eller Creationwatches* till ännu bättre priser än uret.se

Jag har dock själv köpt från Uret flera gånger och det har alltid fungerat fläckfritt och certen är korrekt ifyllda. Ibland kan det vara skönt med en svensk motpart.

* de verkar dock lite kluriga med reklamationer
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte väl det, aldrig känts som "premium" direkt. Dock har dem ju bla. Seiko, Certina, Tissot och andra märken med stundtals riktigt bra rabatt, vågar man lita på att man får äkta vara?

Äktheten behöver du knappast oroa dig för på uret.se

Snarare handlar det väl om du vill handla från gråhandlare online eller handla i butik hos AD. Men just det har diskuteras massivt i andra trådar....
 

sharetracker

Cartier
Varför har du köpt av uret.se? Bor du i glesbygd?

Han kanske är intresserad av att spara x antal tusenlappar jämfört med att handla från en reguljär butik.

Undrar vem som blir först med att säga "du kan få bättre eller i vart fall samma pris från vilken AD som helst om du har bra kontakter/ligger med butiksbiträdet/döper din förstfödda efter ägaren" :p
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Varför har du köpt av uret.se? Bor du i glesbygd?

Först för att det var ett väldigt bra pris för en ny klocka, och för det andra så var det väldigt bekvämt.
Sen har jag någon fobi av att gå in i hos en fin AD, känns bara som om dom kommer döma mig efter pälsen:( Jag vet kanske lite löjligt men alla olika konstigheter för sig
 

Boris Balkan

Fark you!
Sen har jag någon fobi av att gå in i hos en fin AD, känns bara som om dom kommer döma mig efter pälsen:( Jag vet kanske lite löjligt men alla olika konstigheter för sig

Tråkigt att du känner så. Du kanske ska fråga om någon KSare vill hänga med dig in på T ex Rob E nästa gång det är dags att köpa och fråga vad dom kan erbjuda. Jag tror att du kommer att bli förvånad. :) Och vem vill hålla på och justera länken själv. ;)
 
Topp