Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Uret.se ...

Diskussion i 'Diskussion' startad av mouqvist, 14 mars 2016.

1. Fick idag min Victorinox 241616 som jag gav endast 46% av nypriset för!!!
    Öppnar det vadderade kuvertet och ser en sliten liten låda (med Victorinox emblem) som innehåller klockan.
    Klockan har skyddsplast på, den ser ny och oanvänd ut, kul! Man har ju hört om lättbegagnade klockor som fraktas till kund från Uret. Lyfter klockan och ser att manualen finns längst ner i lådan, kommer snabbt på att den inte har med min modell att göra. Ser inte heller någon faktura i kuvertet (det kan de skicka sen alt via mail tänker jag). Tar bort skyddsplasten och ser att sekundvisaren inte rör sig. Jag har haft modellen tidigare, den kan vara i kronograf-läge... icke! Batteriet är stendött.
    Ringde dem direkt och efter 20 minuter väntetid får jag tag på en försäljare som hjälper mig faktiskt. Hon skickar retursedel, vilken jag skriver ut och sätter på Urets egna brev, klockan är på väg tillbaka efter typ 45 minuter i min ägo.
    Ska jobba lite sent i kväll och hade tänkt beskåda mitt nya köp, det blir inget av det. Jag kommer inte beställa nån ny klocka från dem, jag är rädd för att få densamma som en prao-elev bytt batteriet och pajat packningen på.
    Tur att jag inte betalade i förväg, jag har bett dem mackulera fakturan.
    Det blev ett mycket tråkigt första och sista köp från Uret.

Paul60, Brydlon och Arsius11 gillar detta.
  2. natovintage

natovintage Präst

Från:
    Olsztyn, Polen
    Känner igen dedär... Att handla från uret är en chans på 50% att du får vad du inte vill ha. Antingen en begagnad vara eller något helt annat än vad du har beställt. Har hänt mig själv..

Brydlon gillar detta.
  3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    :bored: Läge att skriva i hiss dissa -tråden kanske?

Brydlon, Linkan, Arsius11 och 4 andra gillar detta.
  4. Well, jag förlorar inga pengar, är bara mycket besviken. Men de har tagit sitt ansvar och tar tillbaka klockan.

Brydlon gillar detta.
  5. wayne

wayne Friends of KS

Men den var ju billig.

Arsius11, SimonJE, Gold och 1 annan gillar detta.
  6. Ja, man får det man betalar för!

mackman, Ale och wayne gillar detta.
  7. Krostiffer

Krostiffer Borgare

Känns som att uret har många negativa trådar här på KS... Dem tar ändå ansvar och tar klockor i retur men det känns som att det blir lite väl mycket returer och missnöjda kunder. Tycker också att ett inlägg i hissa/dissa tråden hade känts rätt! Bra att det löste sig iaf!

Brydlon gillar detta.
  8. wayne

wayne Friends of KS

Det är oftast så och dessutom hade du ju inte betalat den;)

Krostiffer gillar detta.
  9. Just det, va fan klagar jag på egentligen!

Arsius11 och wayne gillar detta.
  10. jarrebarre99

jarrebarre99 Biskop

Från:
    GBG
    Trist att höra, gott att det löste sig.

11. wayne

wayne Friends of KS

Hahaha exakt, dessutom har du fått nya erfarenheter helt kostnadsfritt.
    Vissa ha flyt:)

Brydlon och Holmqvist gillar detta.
  12. Pelarn65

Pelarn65 Friends of KS

Tråkigt när det strular.

13. Coffetoledo

Coffetoledo Bonde

Från:
    Göteborg
    Skönt att de tar ansvar och att returen gick så smidigt.

14. Stefanweei

Stefanweei Biskop

Från:
    Göteborg
    Också dåliga erfarenheter. Beställde klocka. Fick vänta 2.5 veckor. Fick fel klocka. Noll kompensation...

Arsius11 gillar detta.
  15. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Kan inte dra mig till minnes att uret.se fått kritik som den här innan. Bra att de gör rätt för sig, men hur ofta blir det fel?
    Kan det vara växtvärk?

16. Chuck

Chuck Friends of KS

Tråkigt att höra men skönt att det löste sig.

Har själv bra erfarenheter, köpte denna till frugan för 2,5år sedan kostade typ 1100kr allt var välpackat med alla tags och cert. Hon sportar den dagligen funkar hur bra som helst.
    image.jpeg

Arsius11 gillar detta.
  17. donnie

donnie Borgare

Tycker ändå att det känns tryggt att handla från dem med tanke på att det inte verkar vara några som helst problem att skicka tillbaka klockorna, kan tänka mig att det är aningens svårare om man handlar från gråhandlare ute i Europa.

18. Torsten

Torsten Syltan

Från:
    Orten
    Med Trusted Checkout på C24 behöver du inte vara orolig.

19. Moorflax

Moorflax Friends of KS

Från:
    Norberg
    Om du har köpt en ny klocka och får en begagnad så är det ju riktigt illa!

20. MJ24

MJ24 Friends of KS

Dålig stil av Uret att inte ha mer koll på varor de säljer och levererar!
    Tur att returen ser ut att funka bra i alla fall.

21. sveol

sveol Borgare

Från:
    Solna
    Samma hänt mig, och ett flertal andra. Enda som är bra med uret är att de tar tillbaka utan tjafs. Tråkigt dock att det skall vara det positiva. Undrar vem som nu äger den 116610 jag returnerade pga fel box /tag som sedan annonserades på deras Web med pompa och ståt att de minsann nu hade 116610 i lager.

Brydlon gillar detta.
  22. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Allvarligt hur kan det komma sig att uret.se inte blir polisanmälda för bedrägeri? Att ta tillbaka en felaktig vara är inte "schysst returpolicy", det är ett lagkrav. När en säljare systematiskt skickar felaktiga varor är det inte ett "misstag" det är bedrägeri. De säljer ju samma vara flera ggr tills det är någon som saknar kunskap om hur varan skall se ut köper den och är nöjd. Om du säljer en ny sub med original papper och box och det inte är original papper och box med, då är varan felaktig. Tänk er samma situation hos en bilhandlare. De annonserar ut en bil med skinnklädsel, 19" fälgar och 300hk motor. I själva verket är det tygklädsel, 16" fälgar och 150hk motor. Den första köparen är bilkunnig och påpekar felen för säljaren och kräver att säljaren tar tillbaka bilen. Det är inte schysst av säljaren, det är säljarens skyldighet att ta tillbaka bilen. Dessutom kan köparen anmäla säljaren för bedrägeriförsök. Eftersom bilhandlaren handlar med bilar yrkesmässigt förväntas han ha sådan kunskap om varan att han inte rimligtvis kan ha gjort så grova misstag i varubeskrivningen. Enstaka "tryckfel" kan ske men inte väsentliga avvikelser från beskrivningen. Tänk er nu att säljaren lägger ut samma annons igen trots att han nu bevisligen känner till felaktigheterna i varubeskrivningen och dessutom lyckas sälja bilen till en annan kund som saknar kunskap om att bilen inte motsvarar beskrivningen. Det är inget annat än ett uppsåtligt bedrägeri. Vad jag har läst här så har just detta skett inte bara en gång utan flera gånger när det gäller felaktiga varubeskrivningar på klockor från uret.se. Inte ok.

Brydlon, Arsius11 och MrSundstrom gillar detta.
  23. MrSundstrom

MrSundstrom Friends of KS

Håller med!

24. En liten uppdatering ang mitt fall
    Har nu fått en helt ny klocka med rätt box, bruksanvisning, prislapp, och kvitto har fått elektroniskt. Om batteriet är fräscht kvarstår att se
    Tog 14 dagar för dem att hantera ärendet, alltså tog det ung lika lång tid som vid förra beställning
    Jag är nöjd med hur Uret hanterade min reklamation

Och nu en bild på klockan
    image.jpeg

Stålvictor, Gurgel, Sjobedan och 1 annan gillar detta.
  25. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Skönt att du blev nöjd och att allt löste sig!
    Jag går själv i köpartagen just nu, dock gäller det deras vintage avdelning. Har handlat tidigare där och då funka det smidigt, dock var det ca ett år sedan så har ingen koll nu.

OT: SER NI VEM SOM ÄR TILLBAKA! Hoppas jag är lika välkommen som sist, har haft tusen saker och tyvärr har mitt formdeltagande sviktat kraftigt. Lovat bättring!

26. Riley

Riley Stadsbo

Från:
    Utanför tullarna
    Lite syndrom a la Elgiganten från Uret om det skickas ut använda klockor på vad som nästan verkar vara ren chansning.
    Visst är det bra att Uret, som själva skriver "inget krångel vid returer, byten eller garantiärenden! " , även lever upp till det.
    Men det blir ju en trist känsla om man från början accepterar en tveksam retur på en ny klocka bara för att skicka ut den i omlopp igen i hopp om att nästa person inte uppmärksammar det.
    Förhoppningsvis handlar det om ett försvinnande litet antal.

27. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Frågan är vad de skulle göra av alla returer där folk packade upp och bara ångrade sig? Visst vid garanti/reklammation så ska ju inte klockan gå ut som ny igen, men "nya" oanvända produkter där kunden packat upp och tittat tror jag absolut skickas ut till nya kunder igen. Känns ohållbart annars.

Anders Forsberg, N.Bathes och 903lew gillar detta.
  28. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Allt som varit ute hos kund skall man informera om att det är en begagnad vara. Nu verkar det ju som uret slarvar en hel del med vilka saker som skall vara med klockan, fel box, fel papper fel... osv. Då är det en helt annan sak vilket jag skrivit i ett tidigare inlägg.

29. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Enligt dina preferenser eller enligt lag?

Edit: givet att allt som följde med vid köp finns kvar och inget är slitet men öppnat.

30. Riley

Riley Stadsbo

Från:
    Utanför tullarna
    Fast en ångrad klocka som bara blivit uppackad och snabbt provad ser jag inte som en tveksam retur och inget jag vänder mig emot i mitt inlägg.
    Men fel papper, stendöda batterier etc känns ofräscht på ny klocka.
    Fast problemet behöver ju inte vara större än antalet inlägg i tråden om man säger så.

N.Bathes och eriksson850 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield