• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uret Vintage

Gavve

Greven
2-Faktor
Angermanagement skrev:
Kan det inte vara så simpelt som att klockorna egentligen inte är till salu. De är skådebröd för att ge trovärdighet till ett nytt köp/sälj forum. Genom att överprisa kraftigt ser de till att få behålla klockorna som skall ge trovärdighet. I övrigt är ju inte utbudet jättekul :(

Högst troligt... det går nämligen inte att komma vidare från "kundkorgen". Har en polare som sitter och försöker handla
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ariste.. Bredpilen är i tryggt förvar hos mig nu! :)

Spännande på alla sätt.
En in en ut ; )[/quote]
The good old in and out...släppte du bredpilen?[/quote]
 
Gavve skrev:
Angermanagement skrev:
Kan det inte vara så simpelt som att klockorna egentligen inte är till salu. De är skådebröd för att ge trovärdighet till ett nytt köp/sälj forum. Genom att överprisa kraftigt ser de till att få behålla klockorna som skall ge trovärdighet. I övrigt är ju inte utbudet jättekul :(

Högst troligt... det går nämligen inte att komma vidare från "kundkorgen". Har en polare som sitter och försöker handla


Precis som jag trodde :D grymt pinsamt :lol:
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Hehe mm... Var dock på 116610ln för 43 kakor han var sugen. Aja, får väl se hur det blir. Återkommer
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Spencer66 skrev:
Du måste köpa hela vridringen, keramiska insertet säljs inte separat.

Ok, för jag har läst på TRF att det går att byta insertet separat men att Rolex oftast kräver att allt byts på samma gång. Detta med anledning av att vridringen säkerligen är skadad om insertet blivit skadat.

3-4k är inte alls farligt faktiskt. Har fått pris på 2500 för motsvarande del på 16610.
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Har nu genomfört en affär med Uretvintage och visserligen har jag inte fått mitt köp än men vill ändå prisa dom lite.
Gjorde en intresseanmälan av ett objekt i onsdags kväll och erbjöd samtidigt en klocka i inbyte.
Redan på fredagen fick jag en värdering samt en summa som dom kunde betala vid köp av det andra objektet.
Jag svarade på lördagen att jag var intresserad och skickade min klocka till dom REK igår.
Redan idag så svarade dom att dom var nöjda med min klocka och att affär kunde genomföras.
Med lite tur så dyker nyförvärvet upp imorgon.
; )
Jag kan tillägga att deras värdering var helt ok trots ett ganska ovanligt objekt.

Mycket nöjd hittills.

Forts följer....
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
jakob.dala skrev:
Har nu genomfört en affär med Uretvintage och visserligen har jag inte fått mitt köp än men vill ändå prisa dom lite.
Gjorde en intresseanmälan av ett objekt i onsdags kväll och erbjöd samtidigt en klocka i inbyte.
Redan på fredagen fick jag en värdering samt en summa som dom kunde betala vid köp av det andra objektet.
Jag svarade på lördagen att jag var intresserad och skickade min klocka till dom REK igår.
Redan idag så svarade dom att dom var nöjda med min klocka och att affär kunde genomföras.
Med lite tur så dyker nyförvärvet upp imorgon.
; )
Jag kan tillägga att deras värdering var helt ok trots ett ganska ovanligt objekt.

Mycket nöjd hittills.

Forts följer....
Det låter lovande, tack för rapporten och jag ser fram mot att se vad du håvat in! :)
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Deras definition av 4/5 på skick tillåter tydligen stora boettskador.
Affären gick dock smidigt som sådan, men det lutar åt att polaren annulerar köpet map skicket
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Gavve skrev:
Deras definition av 4/5 på skick tillåter tydligen stora boettskador.
Affären gick dock smidigt som sådan, men det lutar åt att polaren annulerar köpet map skicket

Aj då, då förstår jag varför priset var satt så lågt. Boettskador och skador på vridring kostar en del att åtgärda. Då kan man lika gärna köpa en ny.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Gavve skrev:
Deras definition av 4/5 på skick tillåter tydligen stora boettskador.
Affären gick dock smidigt som sådan, men det lutar åt att polaren annulerar köpet map skicket

Ja några boettskador framgick väl inte på bilderna. Jävla tråkigt. Hade sett fram emot att klämma på den på nyårs-gtgt.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Jag är väldigt sugen på denna klocka:
http://www.uretvintage.se/breitling-sup ... 18852.html
Men skicket beskrivs som följande:
Boett: 4 av 5
Bakboett: 4 av 5
Krona: 4 av 5
Armband: 3 av 5
Spänne: 4 av 5
Bezel (ring): 4 av 5
Urtavla: 5 av 5
Glas: 5 av 5
Visare: 5 av 5
Markeringar: 5 av 5
Box: 2 av 5
Helhetsskick: 4 av 5

Tycker inte ni att de högupplösta bilderna (skitbra) säger något annat? Då blir helt plötsligt priser inte helt bra.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Fryken skrev:
Gavve skrev:
Deras definition av 4/5 på skick tillåter tydligen stora boettskador.
Affären gick dock smidigt som sådan, men det lutar åt att polaren annulerar köpet map skicket

Ja några boettskador framgick väl inte på bilderna. Jävla tråkigt. Hade sett fram emot att klämma på den på nyårs-gtgt.

Fortsättning följer
Får hoppas att det finns något annat att klämma på, en 16613 eller en AT 8500 kanske
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Gavve skrev:
Fryken skrev:
Gavve skrev:
Deras definition av 4/5 på skick tillåter tydligen stora boettskador.
Affären gick dock smidigt som sådan, men det lutar åt att polaren annulerar köpet map skicket

Ja några boettskador framgick väl inte på bilderna. Jävla tråkigt. Hade sett fram emot att klämma på den på nyårs-gtgt.

Fortsättning följer
Får hoppas att det finns något annat att klämma på, en 16613 eller en AT 8500 kanske

Du menar de två regnbågsfärgade enhörningarna?
 
DW6900MS skrev:
Jag är väldigt sugen på denna klocka:
http://www.uretvintage.se/breitling-sup ... 18852.html
Men skicket beskrivs som följande:
Boett: 4 av 5
Bakboett: 4 av 5
Krona: 4 av 5
Armband: 3 av 5
Spänne: 4 av 5
Bezel (ring): 4 av 5
Urtavla: 5 av 5
Glas: 5 av 5
Visare: 5 av 5
Markeringar: 5 av 5
Box: 2 av 5
Helhetsskick: 4 av 5

Tycker inte ni att de högupplösta bilderna (skitbra) säger något annat? Då blir helt plötsligt priser inte helt bra.

Den ser ju förfärligt smutsig ut. En tvätt i ultraljudsbadet lär länken behöva och boetten behöver skrubbas ren ordentligt med tandborste och diskmedel. Fin dinka i övrigt.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Undersköterskan skrev:
DW6900MS skrev:
Jag är väldigt sugen på denna klocka:
http://www.uretvintage.se/breitling-sup ... 18852.html
Men skicket beskrivs som följande:
Boett: 4 av 5
Bakboett: 4 av 5
Krona: 4 av 5
Armband: 3 av 5
Spänne: 4 av 5
Bezel (ring): 4 av 5
Urtavla: 5 av 5
Glas: 5 av 5
Visare: 5 av 5
Markeringar: 5 av 5
Box: 2 av 5
Helhetsskick: 4 av 5

Tycker inte ni att de högupplösta bilderna (skitbra) säger något annat? Då blir helt plötsligt priser inte helt bra.

Den ser ju förfärligt smutsig ut. En tvätt i ultraljudsbadet lär länken behöva och boetten behöver skrubbas ren ordentligt med tandborste och diskmedel. Fin dinka i övrigt.

Varför tar man sig inte tiden att tvätta denna innan försäljning? Kan väl knappast anses som åtråvärd patina det där..
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Det är precis den frågan jag ställer mig.
Visst, det är inge värstingklocka på något sätt men en snabb tvätt med YES eller liknande hade ju gjort susen.
Vad tror ni, ska jag slå till? Gillar verkligen klockan och fullcert är inte fel.
Prutmån?
 
Topp