Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Urmakare - Breitling

Diskussion i 'Diskussion' startad av petank, 16 oktober 2013.

1. petank
    Trådstartare

petank Stadsbo

Har en Breitling Navitimer som behöver en översyn/service. Någon som har tips på en pålitlig och prisvärd urmakare?

2. Ricrob

Ricrob Friherre

Det finns ju några att välja på. Ett tips kan vara att börja med att avslöja var i landet du befinner dig och om det är en modern eller vintage Navi vi pratar om?

3. petank
    Trådstartare

petank Stadsbo

Jag bor i Norrköping, där det inte finns någon riktig urmakare nuförtiden och Navitimern är från 1994, får väl anses som mordern.

4. Frele

Frele Stadsbo

Finns ju en urmakare inne på Linden som tidigare sålde Breitling, men som bytte ut de mot TAG. Kan inte de hjälpa dig?

5. petank
    Trådstartare

petank Stadsbo

Stämmer Frele, Becks urhandel tror jag att dom heter. De kan säkert hjälpa till, men dom har ingen egen urmakare utan skickar vidare, som jag förstår. Jag vill ha en urmakare som man kan ha någon form en personlig kontakt med. Jag har några klockor till i samlingen, så det kan ju bli fler uppdrag.
    Stort tack för tipset i alla fall!

6. TiE

TiE Friends of KS

Det finns ju flera trådar här på forumet med tipps på urmakare, dessutom flera urmakare som är medlemmar. Men en relativt ny Breitling kanske de inte vill ta. Nymans har egna urmakare som servar Breitling, undrar om inte Franks också har det. Övriga återförsäljare skickar väl till Breitlings Skandinavienagent i Stockholm. Men det går ju alltid att ringa till Farfars klocka på Söder eller Åke Falks bakom Dramaten

7. petank
    Trådstartare

petank Stadsbo

Tackar för tips och råd!

Mårtenssons ur Brookfield