Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Urmakare i Stockholm

Diskussion i 'Diskussion' startad av Oskar, 9 augusti 2014.

1. Oskar
    Trådstartare

Oskar Bonde

Från:
    Stockholm
    Tjena alla! Tjejen fick precis sin morfars gamla klocka som hennes föräldrar hade tagit till en urmakare i Vellinge (Skåne) men som trots två vändor fortfarande har problem. Den klarar endast ca 10 vrid sen går det inte att vrida upp mer - och såklart blir det för lite kraft. Jag bor nu i Stockholm och vi har klockan här - samt att vi inte litar på förre urmakaren längre - så vi behöver så klart gå någon annanstans.

Har ni något förslag på urmakare i Stockholm som skulle kunna kika på den? Hade normalt gått till farfarsklocka, men hans öppetider är lite för sällsynta för att passa mitt jobbschema.

När vi ändå är på det: Klockan är en typisk "20 år på jobbet" eller liknande-klocka med 1980 på baksidan. Kan detta varit produktionsåret också?

MvH
    Oskar

Bifogade filer:

2. ZQT

ZQT The Banker

Du har ju ABC Werner men osäker på om arbetstiderna är bättre där.

Öppna boettlocket på klockan så har du ett serienummer i verket, stäm av det mot listor som finns på nätet så kan du se vilket årtal klockan är från.

3. Oskar
    Trådstartare

Oskar Bonde

Från:
    Stockholm
    Bättre är de nog, farfars har öppet två timmar om dagen ;-)

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

MKRGG gillar detta.
  4. Ako

Ako Biskop

Från:
    Malmö
    Mina föräldrar bor i Vellinge och min far har anlitat urmakaren / guldsmeden där flera gånger med inte helt övertygande resultat ...
    Så du gör nog rätt i att hitta nån annan!

5. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Ping McGyver ? Annars är ju Rob Engström ett bra alternativ.

6. Oskar
    Trådstartare

Oskar Bonde

Från:
    Stockholm
    Eftersom klockan är lite sådär vill jag ju helst inte spendera för mycket, så en billig urmakare skadar inte ;-)

Sent from my LG-D802 using Tapatalk

7. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Det går alltid att skicka klockan till farfars, är alltid ett alternativ.

Mårtenssons ur Brookfield