• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urmakare i Stockholm

Oskar

Omega
Tjena alla! Tjejen fick precis sin morfars gamla klocka som hennes föräldrar hade tagit till en urmakare i Vellinge (Skåne) men som trots två vändor fortfarande har problem. Den klarar endast ca 10 vrid sen går det inte att vrida upp mer - och såklart blir det för lite kraft. Jag bor nu i Stockholm och vi har klockan här - samt att vi inte litar på förre urmakaren längre - så vi behöver så klart gå någon annanstans.

Har ni något förslag på urmakare i Stockholm som skulle kunna kika på den? Hade normalt gått till farfarsklocka, men hans öppetider är lite för sällsynta för att passa mitt jobbschema.

När vi ändå är på det: Klockan är en typisk "20 år på jobbet" eller liknande-klocka med 1980 på baksidan. Kan detta varit produktionsåret också?

MvH
Oskar
 

Bilagor

  • 2014-08-09 17.02.20.jpg
    2014-08-09 17.02.20.jpg
    102.1 KB · Visningar: 161

ZQT

The Banker
2-Faktor
Du har ju ABC Werner men osäker på om arbetstiderna är bättre där.

Öppna boettlocket på klockan så har du ett serienummer i verket, stäm av det mot listor som finns på nätet så kan du se vilket årtal klockan är från.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Tjena alla! Tjejen fick precis sin morfars gamla klocka som hennes föräldrar hade tagit till en urmakare i Vellinge (Skåne) men som trots två vändor fortfarande har problem. Den klarar endast ca 10 vrid sen går det inte att vrida upp mer - och såklart blir det för lite kraft. Jag bor nu i Stockholm och vi har klockan här - samt att vi inte litar på förre urmakaren längre - så vi behöver så klart gå någon annanstans.

Har ni något förslag på urmakare i Stockholm som skulle kunna kika på den? Hade normalt gått till farfarsklocka, men hans öppetider är lite för sällsynta för att passa mitt jobbschema.

När vi ändå är på det: Klockan är en typisk "20 år på jobbet" eller liknande-klocka med 1980 på baksidan. Kan detta varit produktionsåret också?

MvH
Oskar

Mina föräldrar bor i Vellinge och min far har anlitat urmakaren / guldsmeden där flera gånger med inte helt övertygande resultat ...
Så du gör nog rätt i att hitta nån annan!
 

Oskar

Omega
Eftersom klockan är lite sådär vill jag ju helst inte spendera för mycket, så en billig urmakare skadar inte ;-)

Sent from my LG-D802 using Tapatalk
 
Topp