• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urmakare Rolex Stockholm

Sond

Patek
Ni har kanske sett min DJ som anlände idag. Nu ska den iväg på glasbyte. Dessutom vill jag byta packningar och trycktesta den. Som om inte det vore nog vill jag checka verket.

Vart vänder man sig i Stockholm med en äldre Rolex? Farfars Klockor tar inte Rolex.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
...och klistrar på höga underliga glas som spricker.

Bara om du pröjsar extra.

Skämt o sido. Enklare saker, så som packnings- och glasbyte tror jag inte ska vara några problem, i vanliga fall.
Mest som alternativ då Rob har lång väntetid just nu, 6-8 veckor på helservice. Kanske inte berör enklare ingrepp i och för sig.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Bara om du pröjsar extra.

Skämt o sido. Enklare saker, så som packnings- och glasbyte tror jag inte ska vara några problem, i vanliga fall.
Mest som alternativ då Rob har lång väntetid just nu, 6-8 veckor på helservice. Kanske inte berör enklare ingrepp i och för sig.

Det är just glas som Dr Watch är duktig på att förstöra. Pratar dock inte från egna erfarenheter
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur är det med Werner och ABC. Tar han Rolex?

Om inte annat så är såklart Rob att rekommendera.
 

Sond

Patek
...och klistrar på höga underliga glas som spricker.
Bara om du pröjsar extra.

Skämt o sido. Enklare saker, så som packnings- och glasbyte tror jag inte ska vara några problem, i vanliga fall.
Mest som alternativ då Rob har lång väntetid just nu, 6-8 veckor på helservice. Kanske inte berör enklare ingrepp i och för sig.

Är detta en indikation på något slarv eller kompetensbrist hos Dr Watch?
 

Sond

Patek
Okey, jag trodde Dr Watch var "on the safe side". Såg tråden på gamla TTT nu.

ABC Werner jobber inte med Rolex längre. Så är det alltså Rob E då som återstår? Inget dåligt val, lite dyrt och VÄLDIGT lång väntan...
 

ROB-1832

Cartier
2-Faktor
Hej,

Byte packningar samt glas och TT kan vi utföra på 24timmar eller snabbare om vi har alla delar i lager.

Ja, helservice har vi tyvärr längre lev. tid på ca.6v. (Men då ingår packningar, glas TT OM det är av plexi.)


Kontakta gärna våra urmakare för mer info.

Trevlig kväll!
 
Topp