Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Ursäkta mig, men ...

Diskussion i 'Diskussion' startad av laketwig, 26 oktober 2013.

1. laketwig
    Trådstartare

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen
    ... något måste vara fel här. Har med tilltagande häpnad noterat ett antal helt nya klockor som på sista tiden läggs ut till försäljning här. Klockor inköpta hos AD, allt mellan samma dag och upp till för ett par dagar sedan. Vi pratar ju inte dussinklockor heller. Listpriser från 25k och uppåt.

Nu råkar jag vara ekonom (vilket inte är en garanti för förnuft när det gäller klockaffärer ...), men även en icke-ekonom borde väl tänka igenom en affär i den här storleksklassen lite bättre, eller ...? Ett oprovat distansköp som visade sig inte motsvara förväntningarna kan jag förstå, men inköpt hos AD?

Vad är det jag missar eller är jag bara tråkigt förnuftig?

Jomppe, Gunvald, dropbombs och 2 andra gillar detta.
  2. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Jag är övertygad om att det är fler som tänker som du.

Och ni har missat något. Svaret kommer om 1 minut.

Mr.Sund, andheg, Seikoman87 och 3 andra gillar detta.
  3. hedbrg

hedbrg Borgare

Dom flesta AD erbjuder väl dessutom öppet köp?

ssl och laketwig gillar detta.
  4. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Är nog sällan frågan om ett misslyckat köp, utan snarare någon som fått köpa klockan till ett kalaspris och passar på att tjäna ett par tusenlappar. Butiken får då även upp omsättningen på modellen i fråga.

laketwig och carlanton gillar detta.
  5. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

De kallas gråhandlare light... deras verksamhet bygger på usla AD:s med låg omsättning som försöker leva upp till omsättningskraven..

Rivalen, 16610, Ekmikael och 4 andra gillar detta.
  6. calzone

calzone Biskop

Satt å tänkte på detta innan med men orkade inte starta en tråd så tack för att du gjorde det :)

dropbombs, Mr.Chang och laketwig gillar detta.
  7. F1zbo

F1zbo Stadsbo

Precis min tanke. Kan inte se att det skulle vara på nåt annat sätt.

laketwig och Spencer gillar detta.
  8. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
  9. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Ojojoj. Vad spelar det för roll? Har köpt en ny och en nästan ny Rolex i somras och flippat båda inom några veckor. Varför? För att jag inte trivdes med dem. Förlorade jag pengar? Ja och nej. Det är mitt problem. Fin.

par, ZQT, Omen och 7 andra gillar detta.
  10. TomasBc

TomasBc Dirty rotten scoundrel

Ursäkta mig.... men kan vi inte sätta ordentliga topics på trådar så man slipper bli "lurad" in i ett ämne som man inte vill läsa.

Det är väl bara positivt att folk kan erbjuda sprillans nya klockor direkt från AD till ett fint pris? Det gynnar väl bara forumet.. Förstår inte problemet egentligen.

par, ZQT, vonbahr och 7 andra gillar detta.
  11. wayne

wayne Friends of KS

Luktar surt.

12. Sond

Sond Friends of KS

Har också funderat på detta när jag ser annonserna. Men i veckan pratade jag med en kollega som sportade en riktigt fin klocka i +60 tkr-klassen. Han berättade att AD:n erbjöd 20% rabatt i först samtalet. Typ:
    -Vad kostar den där.
    -Tja den kostar 60-något, men är du intresserad kan jag ge dig 20%.

Jag tror han pressade priset ytterligare något. Och då finns ju en möjlighet att prova lyckan och lägga ut den till försäljning och kanske tjäna några tusenlappar. Personen i fråga bar dock klockan och var överlycklig över att fått möjlighet att köpa en så fin klocka till ett bra pris.

Boris Balkan och laketwig gillar detta.
  13. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Jag tror att det finns alla varianter representerade här. De flesta är säkert helt kosher.

14. laketwig
    Trådstartare

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen
    Ledsen om jag retat upp någon. Det var inte avsikten med tråden. Jag har givetvis inte ett skit att göra med enskilda personers klockaffärer, eller motiven bakom. Jag försökte bara förstå fenomenet. Tydligen var det fler än jag som ställt sig samma fråga, så någon nytta gjorde tråden i alla fall.

henk von helvete, aspo, Gunvald och 5 andra gillar detta.
  15. Lindstedt

Lindstedt Stadsbo

Från:
    Malmö
    Jag har själv gissat på att de är någon som köper typ två tre klockor och får en bra deal och sen inte vill ha alla utan säljer överflödet

16. Spencer

Vilken stad och vilken tillverkare?

Bauuer och wayne gillar detta.
  17. TomasBc

TomasBc Dirty rotten scoundrel

Läste mitt inlägg igen och ber om ursäkt om jag kom fram lite bryskt. Jag förstår din frågeställning men fick känslan av att tråden var lagd åt det negativa hållet. Trevlig söndag!

Omen och laketwig gillar detta.
  18. Sond

Sond Friends of KS

Stockholm och IWC.

19. Spencer

Tackar!

Mårtenssons ur Brookfield