• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urtavelfråga, Lume all over the place?

KMS

Rolex
Tänkte höra med er som har lite vana vid service och rengöring av urtavlor.


Om man kollar på denna bild så ser det ju lite tråkigt ut vid just lumepluttarna ( kan vara fel teknisk term här). Är det så att "lumen/lysmassan" har vandrat lite eller är det en skada på själva tavlan? Går det att tvätta bort? Med andra ord är det en enkel fix, eller mycket meck?
$_57.JPG


$_57.JPG
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tror det är lysmassa och jag tror den kan bli bättre med varsam tvätt. Men som du ser är tavlan mörkare kring index och uret är litet.
 
  • Like
Reactions: KMS

KMS

Rolex
Tror det är lysmassa och jag tror den kan bli bättre med varsam tvätt. Men som du ser är tavlan mörkare kring index och uret är litet.

Tack för infon! 36 mm mäter den in på. Ofta brukar vridringen vara i kass shape på dessa, därav mitt intresse och den spralliga färgkombon såklart!


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Snygg klocka! Skulle inte ge mig på att fixa det där själv om jag inte visste vad jag höll på med, med risk för att skada tavlan. Skulle lämnat till någon som kan.
 
  • Like
Reactions: KMS

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Och angående storleken tror jag denna bär rätt litet då bandhornen ser korta ut och uret är lite knubbigt.
 
  • Like
Reactions: KMS

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Dock så kan du ju vänta om det inte är ett riktigt bra pris, roligare att köpa ett ex som du känner att du är riktigt nöjd med (om du bryr dig om polering). Jag tycker att de senare du postade såg "krispigare" och roligare ut. :)
 
  • Like
Reactions: KMS

KMS

Rolex
Håller med er båda, risken är att den blir lite liten och lite extra fixande med tavlan osv. Det lär nog inte bli ett fantastiskt pris heller. Det är tålamodet som spökar bara, men det mest förnuftiga är nog att avvakta. Tack å kul med lite input!
 
Topp