• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urtavla!

hollow123

Rolex
Tänkte göra en tavla att ha i hallen via typ photobox.se eller liknande sida.
Men behöver lite hjälp att hitta en bra bild. Vad jag söker är högupplösta bilder på urverk i 3d. Alternativt en modell en klocka och dess delar...
Men mina googlekunskaper är uppenbarligen kassa så tänkte få lite hjälp här. Jag tänker mig något i stil med följande:
0000-wmech2_09off.jpg

watch6_06.jpg

s501577404995205953_p339_i8_w1024.jpeg

d78880eac130007bd0cbd447876a64cf.jpg

aproo.jpg

Någon som sitter inne på grymma bilder som kan lämpa sig på en tavla alt har några grymma sökord som hjälper mig i min jakt?

Hoppas att trådstarten är ok för forumledningen och tack på förhand.
 

F-L-P

Panerai
Kul ide!

Stilen kallas ritnings tekniskt för sprängskiss, på engelska exploded view.

Här har du en sökning som gav lite resultat (filtrat med bara stora bilder)

sista är ju en ritning, dock en gammal sån bör gå att hitta mordena vektoriserade men de kanske inte riktigt lika snygga ut.
 

F-L-P

Panerai
denna var ganska snygg tycker jag...3000x 4200 pixlar (kan inget om copyright förresten så om man vill ha koll på sånt får du väl höra med forumets jurister, men tror inte Piget skulle komma hem till en för att man har deras reklam på väggen..)

G0A36040-exploded-view_WB_3000x4200.jpg
 

hollow123

Rolex
Oh tack där har vi de gyllene sökorden F-L-P
Har faktiskt också hittat ovanstående bild.
Lyckades även lägga på lite effekter som kan funka också. Sen tror jag inte att piaget kommer knacka på min ungkarlslya här i gbg för att jag hedrar deras urverk med ett foto och ram på väggen :D
piaget.jpg
 

F-L-P

Panerai
Kul att jag kunde hjälpa till.

Tyckte även att "watch design sketch" gav några roliga resultat:
ALS_sketch_SAXONIA_JAHRESKALENDER_03_web.jpg


Eller gamla patentritningar, här RO från 1973 (såklart "as is" med stämplar och så vidare) men kanske är för att man är skadad från jobbet:
Roayl+Oak+Patent+2.jpg


Eller Oyster case patentet från 1926:

Rolex-Oyster-Patent-1926.jpg
 

hollow123

Rolex
Har kommit fram till att något med svart bakgrund blir snyggast typ:
Piaget_Altiplano_exploded_movement.jpg


Pratade med en vän som jobbar på en arkitektbyrå som har bra skrivare, han sa att bilden bör vara iaf 3k pixlar för att bli skarp. Så nu gäller det att hitta en bild med svart bakgrund och högupplöst.
Här är en men tyvärr rektangulär boett men kan fungera om jag ej hittar något bättre:
EMC_tech.jpg
 

F-L-P

Panerai
går ju annars att byta bakrund.. kräver lite jobb men är definitivt möjligt att få den vettig. blev såhär på 3 min men det är fixet kring kanterna som tar tid.
. ny bakrund.jpg
 

hollow123

Rolex
går ju annars att byta bakrund.. kräver lite jobb men är definitivt möjligt att få den vettig. blev såhär på 3 min men det är fixet kring kanterna som tar tid.
. ny bakrund.jpg

Inte dåligt på 3 min!
Skrev ut båda två igår på jobbet för att testa hur det kan se ut i ram. Tror banne mig det blir piageten i vitt utskriftsstorlek A3. I helgen får det bli ikea för inhandling av ram
G0A36040-exploded-view_WB_3000x4200.jpg
 

hedbrg

Panerai
Om det skulle vara intressant går det att vektorisera den övre rätt lätt, en kvälls jobb ungefär och sen kan man printa den som en stor jävla väggmålning om man så vill det.
 

hollow123

Rolex
Kan fixa det, beroende på hur bråttom du har. Nån ledig kväll i det närmaste har ja inte.
Vore ju fantastiskt gentilt av dig isf. Dock är jag otålig som en femåring på julafton när jag hittat något jag vill ha!
Däremot hade en tavla i köket inte skadat.
AP skissen hade vart ball i köket storlek som lämpar sig för max A4 alternativt rolexbilden nedan också max A4. Vill du inte ha något för det lämnar jag istället ett bidrag till barncancerfonden
aproo-jpg.102751

GHvEMgY.jpg
 

hedbrg

Panerai
Vore ju fantastiskt gentilt av dig isf. Dock är jag otålig som en femåring på julafton när jag hittat något jag vill ha!
Däremot hade en tavla i köket inte skadat.
AP skissen hade vart ball i köket storlek som lämpar sig för max A4 alternativt rolexbilden nedan också max A4. Vill du inte ha något för det lämnar jag istället ett bidrag till barncancerfonden
aproo-jpg.102751

GHvEMgY.jpg

Jag sätter mig med det när ja hinner!
Eftersom det är ren plagiering vill jag inte ha någonting för det, men BCF mår alltid bra av ett tillskott. Sätt in en samvetsmässig peng dit när du väl fått upp tavlorna på väggen så blir alla nog glada.
 
  • Like
Reactions: ZQT

hollow123

Rolex
Jag sätter mig med det när ja hinner!
Eftersom det är ren plagiering vill jag inte ha någonting för det, men BCF mår alltid bra av ett tillskott. Sätt in en samvetsmässig peng dit när du väl fått upp tavlorna på väggen så blir alla nog glada.

Fantastisk ks-anda!
Lovar att inte berätta för någon ;)
Blir en insättning absolut!
 

Poppe

Cartier
Här har jag letat igenom 9 sidor i andra forumdelen så låg den i lifestyle:banghead: och högst upp till råga på allt. Ville kolla hur det går och hoppas jag kan knipa en kopia med. Självklart får BCF en summa som tack för jobbet.
 

Poppe

Cartier
Dessa har jag nu tryckt ut på jobbets skrivare och brottat in i ramar. A3 verkar vara lagom storlek. Men sitter nån och trycker på nån annan kul bild så är köksväggen tom änsålänge

image.jpg

Dåligt ljus i hallen så bilden blev sådär
 
Topp