• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Urtid.se - ingen respons/leverans

JohanS

Omega
Hej alla!

Jag beställde för en tid sedan ett armband på urtid.se

Jag fick ett bekräftelsemail på köpet men sedan dess har det inte hänt något alls. Inga svar på mailen och inget paket på Posten. Någon som har input på den här butiken? Seriös / oseriös?

//

Johan
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag har tyvärr samma erfarenhet efter en beställning för ett par veckor sedan.

Jag har dock fått snabbt svar per mail.

Jag har beställt ett armband och fick uppgiften att Rios har problem med sin leverans av skinn.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej alla!

Jag beställde för en tid sedan ett armband på urtid.se

Jag fick ett bekräftelsemail på köpet men sedan dess har det inte hänt något alls. Inga svar på mailen och inget paket på Posten. Någon som har input på den här butiken? Seriös / oseriös?

//

Johan


Hur länge sedan är för en tid sedan?

Det är väl nya ägare också? (fast det kanske är old news…)
 

SSL

Audemars
Hade samma problem. Banden kom aldrig, fick inga svar via mail så ringde å då fick jag veta att dom inte hade banden hemma utan fick beställa hem dom först. Leveransen tog ca 2 veckor totalt.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Hej alla!

Jag beställde för en tid sedan ett armband på urtid.se

Jag fick ett bekräftelsemail på köpet men sedan dess har det inte hänt något alls. Inga svar på mailen och inget paket på Posten. Någon som har input på den här butiken? Seriös / oseriös?

//

Johan

Tycker att du ska ringa och fråga? Tror att du får bättre svar och mindre gissningar på det sättet?

Och skriv gärna här i tråden när du har ringt och vad de svarade.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Företaget upphörde 2014-02-13.
Ring och fråga vad som händer istället.



Edit: Nu pratar jag om Urtid i Blentarp som ligger i Skåne.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har haft mycket kontakt med urtid men det var på den gamla goda Glycine tiden. Då var det strålande service och klara besked.
Tror som sagt precis som Denke att det var ngt ägarbyte tidigare men med tanke på Omens inlägg så vete fåglarna vad som hänt..
 

richard1991

Cartier
Sen hade jag ringt dem och fått det uppklarat istället för att skapa en tråd. Ryktet är ofta make or break för dessa butikerna och en så negativ rubrik sätter sig i google osv..

Förstår inte vad du menar. Om de har gjort sig förtjänta av ett dåligt rykte så finns det väl ingen anledning att skydda dom?
Visst kan man ringa men jag tycker även att man ska förvänta sig att få svar på mail efter ett köp.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hade beställt ett band därifrån men det var på väg in, ingen info om detta förrens när jag ringde dit igår, bad att få min order markulerad och återbetala degen, hoppas den kommer snart :)

Fick f.ö trevligt bemötande per telefon, men inget svar på mail dagarna innan, men han hade uppenbarligen läst mailet för han kände igen det jag skrivit..
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag mailade om mitt ärende efter att jag postade här i tråden.

Jag fick svar på typ en timme. Det tycker jag är mer än godkänt.

Förseningar hos Rios, tydligen leverans till Urtid på Fredag. Så än är jag inte i hamn, men det finns hopp.
 

Andsan

Rolex
Det är nog så att Rios har problem just nu med någon krokodilskinn. Väntade i två månader men sen tröttnade jag och beställde en annan modell av Rios. Det kom då på en vecka
Jag köpte ej från Urtid
 

vonhall

Rolex
Förstår inte vad du menar. Om de har gjort sig förtjänta av ett dåligt rykte så finns det väl ingen anledning att skydda dom?
Visst kan man ringa men jag tycker även att man ska förvänta sig att få svar på mail efter ett köp.

Kan ju faktiskt finnas bra skäl till att svar uteblivit. Därför skall man nog vara lite försiktig innan man dömer ut ett företag!
 

JohanS

Omega
Sysslar man med e-handel 2014 förväntar jag mig svar på e-mail inom 24 timmar.

Jag är ett barn av min sociala medietid. Jag förväntar mig även svar via Twitter och inte minst respons från företaget på ett forum som detta.

Om det inte finns i lager så bör de stå på hemsidan vilket det inte gjorde i det här fallet.

Tyvärr är ju min upplevelse nu inte särskilt bra av den här nätshoppen. Så då lägger jag upp en tråd för att få input.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Har beställt av dem några gånger och har aldrig haft några problem, fick en felleverans en gång men de löste sig inom ett par dagar. Var dock ett tag sedan jag beställde något av dem.
 

richard1991

Cartier
Sysslar man med e-handel 2014 förväntar jag mig svar på e-mail inom 24 timmar.

Jag är ett barn av min sociala medietid. Jag förväntar mig även svar via Twitter och inte minst respons från företaget på ett forum som detta.

Om det inte finns i lager så bör de stå på hemsidan vilket det inte gjorde i det här fallet.

Tyvärr är ju min upplevelse nu inte särskilt bra av den här nätshoppen. Så då lägger jag upp en tråd för att få input.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
+1. Helt rätt.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Var inne på hemsidan för några v sen. De låg efter med allt pga att personalen haft ordentligt med influensa... Om detta stämmer, hur mkt det får påverka verksamheten osv förtäljer inte historien, men det basunerades ut på webben iaf.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Var inne på hemsidan för några v sen. De låg efter med allt pga att personalen haft ordentligt med influensa... Om detta stämmer, hur mkt det får påverka verksamheten osv förtäljer inte historien, men det basunerades ut på webben iaf.

"Personalen" bakom ett så litet företag är väl sannolikt en eller max två personer? Influensa kombinerat med sportlov kan påverka rejält.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Har handlat av urtid säkert 10 ggr. Senast nu för några veckor sedan. Leveranstiderna har ökat något på senare tid. Men de är fortfarande good guys! Handlar man dessutom mot faktura, så har man ju absolut ingenting att torska...
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Är det nån som kan berätta mer om ägarbytet som nämns i tråden...Numera är ju postadressen Falun...
 

JohanS

Omega
Bad att få göra en avbeställning om de inte kunde leverera den här veckan, då det gått tre veckor sedan jag beställde armbandet. Fick nu svar att det hade dykt upp hos dem igår och att det skulle skickas idag. De skrev att deras leverans från Bonetto dröjt. Alltså har inte varan funnits i lager.

Så nu hoppas jag att det kommer imorgon och är lika snyggt som det är på bild och att jag får till det bra till min Buler.
Rejting av företaget kommer dock bli medium eftersom kommunikationen och leveransen varit dålig.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
För att förtydliga lite så ägs och drivs inte Urtid av den tidigare (mycket trevlige) killen i Blentarp. Det är helt ny falun-baserad regi.
 
Topp